اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آخرین تغییرات مسابقات قرآن تهران/ عدم تمدید ثبت‌نام رقابت‌ها اقدام درستی بود

مسئول برگزاری مسابقات قرآن استان تهران با اشاره آخرین تغییرات در مرحله شهرستانی مسابقات گفت: امسال شرکت‌کنندگان ۴۲ روز برای نام‌نویسی مهلت داشتند و عدم تمدید این زمان اقدام درستی بود.

آخرین تغییرات مسابقات قرآن تهران/ عدم تمدید ثبت‌نام رقابت‌ها اقدام درستی بود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تهران از روز گذشته با رقابت بخش خواهران در امامزاده عقیل اسلامشهر آغاز شد.

همچنین بخش برادران این رقابت‌ها از امروز در امامزاده عبدالله شهرری آغاز می‌شود.

زمان‌بندی مرحله شهرستانی

سیدمهدی شرفی مسئول برگزاری مسابقات قرآن استان تهران در گفت‌وگو با فارس از برگزاری این دوره از رقابت‌ها در دو بخش خواهران و برادران خبر داد و گفت: مسابقات خواهران طی ۵ روز و در ۳ نقطه و مسابقات برادران طی ۳ روز در ۲ نقطه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات خواهران از روز گذشته در امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر کار خود را آغاز کرد و امروز در امامزاده صالح  (ع) تجریش پیگیری می‌شود، همچنین رقابت خواهران روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ تیرماه در امام زاده حسن (ع) ادامه می‌یابد و به پایان می‌رسد.

برگزاری رقابت‌های بانوان در ۳ نقطه و آقایان در ۲ نقطه تهران

شرفی درخصوص مسابقات برادران گفت: این رقابت‌ها از امروز در امامزاده عبدالله شهرری آغاز و روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ تیرماه در امامزاده روح الله حسنی (ع) واقع در میدان امام خمینی (ره) تهران پیگیری می‌شود.

مسئول برگزاری مسابقات قرآن تهران از برگزاری رقابت‌ها در ۸ رشته خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء،‌ حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، تلاوت ترتیل، تلاوت تحقیق، اذان و هم‌آوایی برگزار می‌شود که رشته اذان در بخش خواهران برگزار نخواهد شد.

وی درخصوص ادغام این رقابت‌ها در برخی شهرستان‌ها گفت: امسال تعداد ثبت‌نام‌ها در برخی نقاط به حد نصاب نرسید از این رو نتوانستیم مسابقات را دربخش برخی مناطق به صورت مستقل برگزار کنیم و در این راستا بعضی از رقابت‌ها در هم ادغام شدند.

برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

شرفی از برگزاری رقابت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که در محل‌های برگزاری مسابقات، محل استقرار مردم جانمایی شده و مطابق با رعایت موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند از مسابقات استفاده کنند، البته در این زمینه اگر بیش از ظرفیت محل برگزاری مراجعه کننده داشته باشیم از پذیرش آنها معذوریم همچنین ورود علاقه‌مندان به محل برگزاری مسابقات بدون ماسک امکان‌پذیر نیست و برای تسهیل مردم کسانی که ماسک نداشته باشند در اختیارشان قرار می‌دهیم.

شرفی در پاسخ به سؤالی مبنی بر گلایه برخی شرکت‌کنندگان به دلیل عدم تمدید مهلت ثبت‌نام در مسابقات امسال گفت: زمان ثبت‌نام امسال حدود ۴۲ روز بوده و طی این ۴۲ روز علاقه‌مندان فرصت کافی برای نام‌نویسی را در اختیار داشتند. جالب است بدانید در حدود یک ماه از زمان ثبت‌نام سه هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند و حدود ۲۰ هزار نفر طی سه روز آخر اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند.

عدم تمدید مهلت نام‌نویسی اقدام درستی بود

وی ادامه داد: به نظر من این اقدام رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مبنی بر عدم تمدید زمان ثبت‌نام اقدام درست بود زیرا اهالی قرآن باید در موضوع نظم الگو باشند. متأسفانه سال‌های گذشته راهی زمان ثبت‌نام ۵ ماه طول می‌کشید که این اتفاق درستی نبود حتی برخی شرکت‌کنندگان در شأن خود نمی‌دیدند که ثبت‌نام کنند و روز مسابقه در صحن مسابقات حضور پیدا می‌کردند و انتظار داشتند به صورت دستی آنها را نام‌نویسی کنیم. این اتفاق امسال با تدبیر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف جلوگیری شد و به نظر من اقدام درستی بود و امیدوارم سال‌های آینده شاهد نظم بیشتر شرکت‌کنندگان در نام‌نویسی و حضور در مسابقات باشیم.

صدور کارنامه در مرحله شهرستانی

مسئول برگزاری مسابقات قرآن استان تهران از صدور کارنامه برای شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی خبر داد و گفت: تا پیش از این در مرحله شهرستانی برای شرکت‌کنندگان کارنامه صادر نمی‌شد و امسال برای اولین‌بار این اتفاق رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول