اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید یمن بر پیشرفت برای خودکفایی در ساخت پهپاد و موشک‌های بومی

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی برای مقابله با جبهه مقاومت تاکید کرد که کشورش برای خودکفایی در صنعت تولید پهپاد و موشک‌های بومی به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است.

تاکید یمن بر پیشرفت برای خودکفایی در ساخت پهپاد و موشک‌های بومی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام دولت صنعاء در یمن تاکید کرد که کشورش با در اختیار داشتن قدرت ساخت سلاح‌های بومی برای دفاع در برابر تجاوز دشمن با مشکل تسلیحاتی روبه‌رو نیست.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «ما می‌دانیم که القاعده ساخته و پرداخته دست آمریکاست و آمریکا از آن و دیگر گروه‌های تروریستی برای مقابله با جنبش‌های مقاومت استفاده کرد».

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی‌ از کشف تسلیحات آمریکایی در یمن خبر داد و تأکید کرد که رژیم آمریکا در پس تجاوزهای یمن بوده، گروه‌ها را مسلح و اهداف را مشخص می‌کرده و از نظر سیاسی و اخلاقی برای تجاوزها پوشش ایجاد می‌کرده است.

البخیتی در ادامه سخنان خود گفت که واشنگتن  درصدد تقویت توانمندی گروه‌های تروریستی برای مقابله آنها با محور مقاومت است.

البخیتی سخنان امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن را پیامی به همه کشورهای متجاوز خواند و گفت:« این سعودی‌ها بودند که جنگ را شروع کردند و ما را تهدید کردند و ما با دفاع پاسخ دادیم».

سریع در نشست خبری امروز خود گفته بود:« به برادران خود در عربستان سعودی، شهروندان و افراد مقیم در این کشور می‌گوییم که از مقرها و پایگاه‌های نظامی و کاخ ظالمان فاصله بگیرند زیرا آنها دیگر جزو اهداف ارتش یمن هستند.»

البخیتی در پایان گفت‌وگوی خود با المیادین گفت:« ما برای تولید سلاح هایی نظیر هواپیماهای شناسایی و موشک‌های بالستیک قدرتمندتر خواهیم بود و تا زمانی که تسلیحات در یمن ساخته می‌شود درباره کمیت آن هیچ نگرانی نداریم».

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول