اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گفت وگوی وزرای خارجه مصر و انگلیس در مورد پرونده فلسطین

وزیران امور خارجه مصر و انگلیس در مورد تحولات فلسطین و مذاکرات سازش بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها رایزنی کردند.

گفت وگوی وزرای خارجه مصر و انگلیس در مورد پرونده فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه با «سامح شکری»، همتای مصری خود تلفنی در مورد مسائل منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس دو طرف طی این تماس در مورد گفت‌و‌گوهای سازش در غرب آسیا و حمایت‌های لندن از راه کار دودولتی در سرزرمین های اشغالی فلسطین رایزنی کرده‌اند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین گفته است که کشورش ملزم به تقویت روابط قوی با دولت مصر است تا با چالش‌های گسترده‌ای که کرونا بر کشورها تحمیل کرده، مقابله کنند.

در همین ارتباط، «رُزی دیز»، سخنگوی دولت انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا مدعی شد که لندن از اقدام رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری به شدت ناراحت است.

او گفت: «بریتانیا با طرح الحاق کرانه باختری مخالف بوده و آن را مخالف قوانین بین‌الملل می‌داند. ما هرگز هرگونه تلاش یک جانبه‌گرانه [اسرئیل] برای تغییر مرزهای مورد توافق شده سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نخواهد شناخت».

این مقام انگلیس در حالی از طرح دو دولتی حمایت می کند که وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای موسوم به بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷، به صهیونیست‌ها حق اشغال فلسطین و ایجاد «کشور یهود» را داد.

راهکار دودولتی بعد از جنگ شش روزه بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی (۱۹۶۷) در مقابل طرح تک دولتی (دولت رژیم صهیونیستی) مطرح شد و به دنبال ایجاد دو دولت (دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دولت رژیم صهیونیستی) در سرزمین تاریخی فلسطین است. این طرح در مقایسه با راهکار تک دولتی مورد استقبال بیشتر کشورها است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول