اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۲۸۰هزار دانش‌آموز نتیجه مهاجرت به تهران است/ رشد ۲۰ درصدی کشفیات و افزایش ۷ درصدی سرقت

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: سالانه ۲۸۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت استان اضافه می‌شود که این عدد مشخصی است و قطع به یقین بر اساس زاد و ولد ساکنان آن نیست بلکه بر اساس مهاجرت این اتفاق رخ می‌دهد.

افزایش ۲۸۰هزار دانش‌آموز نتیجه مهاجرت به تهران است/ رشد ۲۰ درصدی کشفیات و افزایش ۷ درصدی سرقت

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران پس از مراسم کلنگ زنی احداث دو کلانتری در فاز ۵ و نیز روستای سعیدآباد پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص راهکارهای موجود برای کاهش سرقت در غرب تهران، اظهار کرد: درصد و آماری که مسؤولان انتظامی غرب استان در شورای تأمین دادند در حد این حجم از ابراز نگرانی شما نیست اما اتفاقی که در ملارد و با سرقت مسلحانه رخداد وضعیت اقتصادی ممکن است کمی در این زمینه مؤثر باشد.

وی ادامه داد: بنابر اعلام نیروی انتظامی شرق استان تهران ۶ تا ۷درصد نسبت به سال مشابه سال گذشته افزایش سرقت را شاهد بودیم اما در کنار آن آمار کشفیات نیروی انتظامی نیز افزایش پیدا کرده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران افزود: کشفیات نیروی انتظامی نسبت به زمان مشابه سال گذشته بالای ۲۰درصد افزایش داشته است.

گودرزی اضافه کرد: افزایش سرقت و کشفیات تکمیل کننده یکدیگر هستند زیرا اگر زحمات نیروی انتظامی را در نظر نگیریم اجحاف در حق پرسنل زحمتکش آن است.

وی تصریح کرد: باید حمایت از نیروی انتظامی بیشتر شود زیرا کمبودهایی هم در نیروی انتظامی غرب و هم شرق استان وجود دارد و باید از نظر کمیت، کیفیت، لجستیک و نیرو تجدید نظری جدی صورت بگیرد تا با میزان جمعیت ساکن همخوانی داشته باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران یادآور شد: نمی‌توان شهرستانی مانند بهارستان را با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت با شهری در سطح یک شهرستان ۱۵۰هزار نفره از نظر نیرو، تجهیزات، لجستیک و غیره یکی دانست.

گودرزی در خصوص وضعیت انتظامی شهرستان پردیس و با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه، گفت: سالانه ۲۸۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت استان اضافه می‌شود که این عدد مشخصی است و قطع به یقین این آمار بر اساس زاد و ولد ساکنان آن نیست، بلکه بر اساس مهاجرت این اتفاق رخ می‌دهد.

وی تأکید کرد: بنابراین مسائل امنیتی نیز باید همسان با رشد جمعیت افزایش پیدا کند، نه تنها مسائل امنیتی بلکه مسائل بهداشت و درمان، آموزش و سایر موضوعات نیز به صورت یک کاسه دیده شود.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران یادآور شد: بحث امنیت و مسائل امنیتی بسیار حساس است و در همین راستا اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت کشور صورت گرفته و با تمهیداتی که سرلشکر باقری با همراهی فرمانده نیروی انتظامی و  سپاه صورت می‌گیرد، تمام این مباحث به صورت یکپارچه دیده می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم افزایش امنیت شامل کل استان باشد، تأکید کرد: بحث مسکن مهر و مسائل پیرامون آن فارغ از اینکه کار و تلاش خوبی بوده است، اما باید همزمان با ساخت مسکن مسائل دیگر مانند مراکز آموزشی، بهداشتی، تفریحی، امنیتی، انتظامی، فضای سبز و سایر موارد دیده می‌شد و ما این ضعف را قبول داریم که وجود دارد و باید رفع شود.

وی در خصوص تقویت نیروی انتظامی شهرستانهای استان، اظهار کرد: از فرمانداران تمام شهرستان‌های استان تهران درخواست ارائه طرحی امنیتی را در حوزه انتظامی و امنیتی کردیم و در این طرح تمام مباحث تکمیلی و ارتقای سطح امنیتی دیده شده که نیازمند اختصاص بودجه است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، افزود: در شهر تهران نیز شهرداری موظف است پای کار بیاید و طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، شهرداری تهران باید زمین برای احداث ۴۰ کلانتری را تأمین کند و با کمک شورای مسکن و شهرسازی این زمین را اختصاص دهد و دولت نیز ساخت و ساز را برعهده بگیرد.

گودرزی ادامه داد: تشکیلات نیروی انتظامی نیز باید بر اساس شاخص‌های موجود تغییر کند و شاخص جمعیت یکی از شاخصه های مد نظر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: ممکن است نظر نیروی انتظامی غیر از نظر سازمانی ما باشد، اما بهارستان با هفتصد هزار نفر جمعیت نباید مانند یک شهر ۶۰هزار نفری دیده شود و بر اساس همان شاخص جمعیت شهرستان‌هایی مانند ملارد، پردیس، دماوند و غیره که افزایش جمعیت بالایی دارند باید شاهد ارتقاء سطح امنیتی و انتظامی باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در خصوص حوزه کالای قاچاق و اقداماتی که برای کاهش و جلوگیری از آن صورت گرفته، اظهار کرد: قسمتی از حوزه کالای قاچاق بر عهده انتظامی و امنیتی استان است و جلسات آن به صورت منظم برگزار می‌شود و اتفاقات خوبی نیز انجام گرفته و با یک نگاهی گذرا می‌توان به حجم بالای کشفیات کالای قاچاق و برخوردهای دستگاه قضایی اشاره کرد.

گودرزی در پایان گفت: هر چه قاچاقچیان از طرق مختلف با اعمال گریز از قانون کارهای خود را به پیش می‌برند اما ما در خصوص موادمخدر و کالای قاچاق ورود جدی داشتیم و مماشاتی با قاچاقچیان نخواهیم داشت و تلاش ما این است که با این پدیده برخورد کنیم.

به گزارش فارس، بعدازظهر امروز با حضور سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان، حمیدرضا گودرزی معاون  امنیتی و انتظامی استاندار، فرماندار، مدیرعامل شرکت عمران و مسؤولان شهری و شهرستانی پردیس کلنگ زنی احداث دو کلانتری در فاز ۵ و نیز روستای سعیدآباد پردیسبر زمین زده شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول