اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تولید رمدسیویر در صورت تائید کمیته علمی کرونا

رئیس سازمان غذاودارو درباره وضعیت داروی رمدیسیویر گفت: این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی کشور نشده است و در صورت تائید کمیته علمی کرونا، شرکت های داخلی آماده‌ تولید هستند.

تولید رمدسیویر در صورت تائید کمیته علمی کرونا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه ساز در حاشیه هشتمین‌ همایش مکمل های غذایی و رژیمی و نهمین همایش طلای سبز با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سهم‌ تولید مواد اولیه و مکمل ها و اقلام‌وارداتی به شدت به نفع تولید بوده به طوری که واردات مکمل های تغذیه ای و ورزشی از حدود ۱۷۵ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ به ۷۲ میلیون دلار کاهش یافته و برنامه ما این است که این عدد به کمتر از ۳۰ میلیون دلار برسد.

وی افزود: تولید ما در حوزه مکمل ها از ۲۴ میلیون بسته در سال ۹۶ به ۱۰۵ میلیون بسته در سال ۱۳۹۸ ارتقاء پیدا کرده که امیدواریم امسال آن را به ۱۵۰ میلیون بسته ارتقاء دهیم که نشان دهنده تغییر سریع ما از واردات به سمت تولید است.

وی سیاست جدی سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید مواد اولیه در داخل کشور و تولید  مواد حدفاصل دارویی عنوان کرد و گفت:  براین اساس می‌توانیم حلقه‌های اقتصاد مقاومتی را با موفقیت ایجاد کنیم. این اقدام ارزبری ما را به کمتر از یک بیستم می رساند.

شانه ساز درباره روند تخصیص ارز نیز گفت: تخصیص ارز متوقف نشده است و با همه تنگنای که بانک مرکزی داشته ارز را تخصیص می دهد. طبق ۲.۵ میلیاردی که دیده شده همان درصد را دریافت می کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تولید واکسن کرونا،گفت: ما داریم پا به پای دنیا کار می کنیم و چند شرکت ما در زمینه واکسن کرونا در حال فعالیت هستند. ما هم به عنوان سازمانی که باید مجوز دهیم، این آمادگی را داریم که به محض ارائه مدارک و مستندات، رسیدگی کرده و در اسرع وقت مجوز ها را صادر کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ کجا واکسن کرونا را نساخته است و سازمان بهداشت جهانی نیز از صرف زمان ۱۲ ماه و ۱۸ ماه برای ساخت آن صحبت می کند. ما هم گام به گام با دنیا پیش می رویم. اگر چه همه اطلاعات را به شدت از هم مخفی می کنند، اما در کشور ما هم شرکت های متعددی بر روی این موضوع کار می کنند و واقعا من به توان داروسازی کشور اعتقاد راسخ دارم که ما از بقیه دنیا چیزی کم نداریم و می توانیم‌جزو کشورهای پیشرو باشیم.

شانه ساز درباره وضعیت ماسک و بحث صادرات ماسک، اظهار کرد: صادرات ماسک سه لایه هیچ گاه آزاد نبوده است. زیرا ظرفیتمان در این حوزه متناسب با نیاز کشور است و بیشتر از نیاز کشور نیست، اجازه صادرات آن را ندادیم. صادرات ماسک N۹۵ قبلا آزاد بود اما به دلیل وضعیتی که اکنون پیش آمده متوقف شده است.

وی درباره وضعیت داروی رمدیسیویر نیز گفت: این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی کشورها نشده است. در ایران سه الی چهار مورد از شرکت ها آمادگی برای تولید آن را اعلام کردند و حتی می‌توانیم مواد اولیه آن را هم در کشور تولید کنیم. منتظر هستیم تا زمانیکه کمیته علمی کرونا به ما درباره مجوزهای اعلام کنند. شرکت های ما پشت خط استارت آماده اند تا به محض اینکه تعداد و مجوز بیاید، تولید را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول