اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در قزوین

جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین، از افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در قزوین خبر داد.

افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در قزوین

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین و جانشین ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این استان اظهار کرد: متاسفانه شاهد رعایت نکردن مسائل بهداشتی توسط مردم هستیم.

وی افزود: با عدم رعایت مسایل بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد مبتلایان و طبیعتاً تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس نیز در استان افزایش یافته است.

حبیبی اضافه کرد: مادامی که به این نتیجه نرسیم که راه رهایی از این بیماری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسایل بهداشتی است شاهد این روند رو به رشد خواهیم بود و این امر نیز فقط به دستان مردم ممکن خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط حال حاضر برای حضور در اجتماعات بدون رعایت مسایل اجتماعی اصلا مناسب نیست و اگر دنبال این هستیم تا زندگی به روال عادی بازگردد باید استفاده از ماسک و رعایت مسایل بهداشتی را حتما در برنامه داشته باشیم.

این مسؤول ادامه داد: جایگاه قزوین در میان استان‌های بزرگ کشور و همچنین مسیر تردد 12 استان دیگر باعث خواهد شد تا وضعیت کرونا در استان‌های همجوار مانند البرز، زنجان، تهران و گیلان در وضعیت ما نیز موثر واقع شود.

وی با اشاره به وضعیت بیماری در استانهای همجوار اضافه کرد: به دلیل شوع مجدد و بالای این بیماری در استان‌های زنجان و البرز شاهد هستیم که محدودیت‌هایی در این استان به مدت یک هفته اعمال شده و اگر در استان قزوین نیز روند به همین صورت رو به رشد باشد مجبوریم در استان خودمان نیز این دست محدودیت‌ها را اعمال کنیم.

حبیبی تصریح کرد: حضور در اجتماعات و معابر بدون ماسک به معنای شیوع دوباره این بیماری است و می بینیم که بر اساس همین الگو حضور مردم کمی نگران کننده به نظر می رسد.

وی ادامه داد: این روزها فرصت مناسبی برای برگزاری مجالسی  همچون عروسی و ترحیم نیست و در صورتی که ناچار به برگزاری و یا حضور در این مراسمات و تجمعات اینچنینی هستیم باید با رعایت محدودیتها و مسایل بهداشتی حاضر شویم.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین در پایان یادآور شد: رفتار کرونا تغییر یافته و نباید آن را مختص سن و یا گروه خاصی دانست بلکه شرایط برای همه سنین خطرناک به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول