اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کنترل فروش سوخت در پایانه مرزی باشماق با استفاده ازسامانه‌های الکترونیکی و ابزارهای دیجیتال

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کردستان از کنترل فروش سوخت در پایانه مرزی باشماق با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و ابزارهای دیجیتال خبر داد و گفت: این اقدام به توسعه صادرات در این پایانه مرزی کمک می‌کند.

کنترل فروش سوخت در پایانه مرزی باشماق با استفاده ازسامانه‌های الکترونیکی و ابزارهای دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله گیتی‌منش عصر امروز در جلسه ساماندهی مرز باشماق اظهار کرد: این شرکت در راستای روان‌سازی و تسهیل صادارات در پایانه مرزی باشماق نسبت به اجرای طرح الکترونیکی پایش و کنترل موجودی باک کامیون‌ها، کاهش مدت زمان کنترل باک کامیون‌های ترانزیتی با استفاده از ابزارهای دیجیتال و بهره‌مندی از سامانه فروش مرزی، اعطای معافیت 300 لیتری مصوبه هیات وزیران به کامیون‌های ایرانی خروجی از مرز و غیره اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات عملیاتی و کنترلی صورت گرفته در مرز باشماق در راستای جلوگیری از قاچاق فرآورده، پایش عملکرد عوامل سازمان همیاری و غیره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی باشماق یکی از مهمترین مرزهای زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و غیره فعال است، عنوان کرد: ساماندهی نیروهای کنترلی مستقر در مرزباشماق، مدیریت و ساماندهی نیروهای کنترلی کامیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ترانشیپی و فعال کردن جایگاه سیار عرضه نفتگاز برای کامیون‌های متردد در بازارچه و غیره در راستای روانسازی عملیات مرزی توسط این شرکت انجام گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان عنوان کرد: هرکدام از دستگاههای مستقر در پایانه مرزی باشماق باید در حیطه وظایف و اختیارات خود نسبت به انجام ماموریت‌های محوله وعدم دخالت در فرایندهای سازمان‌های دیگراقدام نمایند.

کاهش 16 درصدی درآمد ناشی از فروش فرآورده‌های نفتی در مرز باشماق

این مقام مسوول سپس به درآمد ناشی از فروش فرآورده در مرزباشماق در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت:  درآمد ناشی از فروش فرآورده‌های نفتی در سال 98 نسبت به سال قبل از آن 16 درصد کاهش داشته است.

گیتی‌منش اضافه کرد: این میزان کاهش ناشی از اجرای طرح اعطای معافیت مصوبه هیات وزیران به کامیون‌های ایرانی خروجی از مرز باشماق هستند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول