اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موزه دفاع مقدس سمنان؛ همچنان نیمه راه+ تصاویر

موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان همچنان نیمه راه است و دولت و نهادهای متولی باید برای تکمیل هر چه سریع‌تر آن عزم خود را جزم‌تر کنند.

موزه دفاع مقدس سمنان؛ همچنان نیمه راه+ تصاویر

خبرگزاری فارس سمنان- گروه فرهنگی: احداث موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که از سال‌ها پیش آغاز شده، همچنان در میانه‌های راه است و تا بهره‌برداری کامل، فاصله زیادی دارد.

بارها تأکید شده بود که همه دستگاه‌های اجرایی و غیردولتی استان سمنان باید به روند تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کمک کنند و تا امروز تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده؛ اما هنوز کافی نیست.

تلاش‌های فرهنگی و برنامه‌های مختلفی در موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان این روزها اجرا می‌شود؛ اما دغدغه اساسی، بهره‌برداری کامل و هر چه سریع‌تر این مرکز است.

ترویج فرهنگ شهادت؛ اولویت همیشگی

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان نیز گفت: بیان رشادت‌های دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس زمینه‌ساز تزریق امید و میهن‌دوستی در بین نوجوانان و جوانان خواهد بود و جای دارد عظمت شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران برای نسل‌های بعد از جنگ تحمیلی به‌صورت مستمر بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات مهم دفاع مقدس، تربیت نسلی جوان و شجاع بود که این قهرمانان ملی با کمترین امکانات و با اعتقاد و عزم راسخ در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

استاندار سمنان تصریح کرد: در قالب طرح‌های مختلف از جمله خاطره گویی و ...، دستاوردهای ماندگار جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا برای عموم مردم بازگو شود.

آشناگر ادامه داد: با رایزنی با معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و فرمانداری‌های استان، در نشست‌های شورای اداری می‌توان بخشی از خاطرات یا وصایا شهدای گران‌قدر و جانبازان سرافراز را بازگو و قرائت کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از رزمندگان و ایثارگران در شلوغی زندگی شهری فراموش شده‌اند و وظیفه مسؤولان است که به‌صورت مستمر از این عزیزان سرکشی کنند.

استاندار سمنان افزود: با غرق شدن در مسائل سیاسی و جناحی، شاید صفا، صمیمیت، برادری و وحدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از یادمان رفته باشد که باید این اصول ناب اعتقادی بار دیگر به جامعه برگردد.

آشناگر تصریح کرد: هنوز جنگ تمام نشده است و دشمنان به عناوین مختلف درصدد ضربه زدن به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

کار فرهنگی ادامه دارد

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در این زمینه می‌گوید: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مراحل ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مطلوب و قابل تقدیر است.

وی از تلاش‌های استاندار سمنان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار که با نگاه مثبت در فرایند ساخت این طرح مهم ارزشی و اعتقادی نقش غیرقابل انکاری ایفا کردند، قدردانی می‌کند و می‌گوید: برنامه‌های خوبی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همزمان با چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در دست اجراست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: یک هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دفاع مقدس از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد.

سلامی اضافه کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در سال گذشته از ۴۰ پایان‌نامه در ارتباط با دفاع مقدس حمایت‌های مالی انجام داده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال تحصیلی آینده، چندین هزار دانش‌آموز و دانشجو استان و سراسر کشور از موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دیدن خواهند کرد.

نصف تعهد شهرداری هم محقق نشد!

سیدمحمد ناظم‌رضوی، شهردار سمنان هم می‌گوید:‌ تعهد شهرداری سمنان برای شرکت در فرآیند ساخت و تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در سه سال گذشته افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال از آن محقق شده است.

وی افزود: مابقی تعهد مالی شهرداری سمنان با مساعدت شورای اسلامی این شهر، در قالب‌های مختلف تخصیص داده خواهد شد.

شهردار سمنان گفت: اجرای طرح دیوار محوطه، محوطه‌سازی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس، انجام تعمیرات و دیگر برنامه‌های عمرانی با همکاری پیمانکار از سوی شهرداری سمنان در دست اجرا قرار دارد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: عملیات ساخت جاده دسترسی به پارک موزه دفاع مقدس با اعطای مجوز از سوی وزارت راه و شهرسازی، از سوی شهرداری سمنان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری سمنان در کنار تعهداتی که برای ساخت موزه و مرکز فرهنگی مقدس استان سمنان دارد، با ارسال ماشین‌آلات و پیمانکار در دیگر بخش‌های ساخت این طرح مهم در تلاش است.

تلاش‌ها ادامه می‌یابد

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم عقیده دارد: دستگاه‌های اجرایی استان در ماه‌های گذشته برای ساخت این طرح مهم ارزشی پای کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در دفاع مقدس با دارا بودن ۴۱ هزار رزمنده، سه هزار شهید و هفت هزار و ۵۰۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که ساخت و تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به‌نوعی قدردانی از مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در کنار انجام کارهای روزانه از سوی دستگاه‌های اجرایی، ساخت و تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اقدامی ارزشی و رویکردی معنوی است و دستگاه‌های اجرایی با جان و دل برای ساخت این طرح مهم اقدام کنند.

فخری اضافه کرد: احداث جاده دسترسی از کمربندی شرقی، تکمیل سنگر اورژانس، تکمیل سنگر جهاد کشاورزی، احیای چاه آب، خاک‌برداری از خاک‌های انباشت شده در محوطه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس با همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرداری سمنان در روزهای آینده در دست اجرا قرار می‌گیرد.

دولت به بیشتر تعهداتش عمل کرده!

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم درباره مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان می‌گوید: فرایند ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مطلوب است و دولت و مسؤولان مربوطه برای تکمیل این طرح مهم نهایت تلاش خود را انجام دادند.

آشناگر ادامه داد: دولت به بیشتر تعهدات خود در ساخت این طرح عمل کرده است که این امر نشان از عزم مسؤولان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی که از دولت‌های گذشته به این دولت به ارث رسیده است، دارد.

استاندار سمنان گفت: طراحی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان بسیار مطلوب است و ساختمان و جانمایی‌هایی خوبی در ساخت این طرح در حال انجام است که به سهم خود از تلاش‌های تمام مسؤولان مربوط قدردانی می‌شود.

آشناگر افزود: از ظرفیت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برای یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان و دانشجویان نهایت استفاده انجام شود.

افتخار افتتاح!

بخشی از روند احداث موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در سال‌های دور انجام شده بود و انتظار می‌رود دولت دوازدهم بتواند این طرح مهم را به سرانجام برساند و افتخار افتتاح این پروژه مهم را از آن خود سازد.

معطلی بیشتر در تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، ضمن اینکه سبب فرسودگی سازه‌های اجراشده خواهد شد، بخش قابل‌توجهی از علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت را نیز از بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس محروم می‌کند.

انتهای پیام/74008/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول