اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تقاطع مطهری بوشهر یکسال پس از احداث، فقط 20 درصد پیشرفت!

بیش از یک سال از زمان آغاز بکار احداث تقاطع غیرهمسطح مطهری می‌گذرد اما مردم پیشرفت چشمگیری را احساس نمی‌کنند، کار احداث نیز با سرعتی لاکپشتی و کندی مثال زدنی پیش می‌رود و درحالی که 12 ماه از استارت این پروژه 18 ماهه گذشته، فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تقاطع مطهری بوشهر یکسال پس از احداث، فقط 20 درصد پیشرفت!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر تیر ماه سال گذشته آغاز شد، تقاطعی که بعد از تقاطع میدان آزادی به عنوان دومین تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر بوده و ۱۸ ماه برای احداث آن زمان در نظر گرفته شد.

برای این تقاطع ۳۲ میلیارد و ۲۶۴ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که اغلب اعتبار آن از بودجه استانی تأمین می‌شود. پروژه‌ای که در نشست شورای شهر بوشهر که در دی ماه سال گذشته برگزار شد به نام «سپهبد شیهد قاسم سلیمانی» نامگذاری شد.

از این پروژه  به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری بوشهر در سال 98 یاد شد، پروژه‌ای که قرار است با هدف بهبود سیستم حمل و نقل و کاهش ترافیک درون شهری اجرایی ‌شود.

به گفته سید نورالدین امیری شهردار وقت بوشهر، تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری یک پل میدان است که زیر آن میدان و بالای آن روگذر است و این موضوع باعث می‌شود تا گسستی در روابط اجتماعی و فرهنگی شهروندان ایجاد نشود.

موج نارضایتی از روند پیشرفت پروژه

اما طولانی شدن و سرعت نچندان مطلوب در احداث تقاطع غیرهمسطح مطهری نارضایتی مردمی و نیز موجی از اظهارنظرهای منفی مسؤولان را ایجاد کرد.

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر در نشست علنی شورا در ساختمان امیریه گفته، تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری بوشهر با سرعت فوق العاده از برنامه زمان بندی عقب افتاده و پیمانکار آن کند پیش می‌رود که این موضوع را به شهردار هم اعلام کرده‌ام. زمان بندی پروژه 18 ماهه می‌باشد و اگر برای سرعت بیشتر پیمانکار اقدامی صورت نگیرد یا فکر چاره‌ای نشود، با این وضعیت تقاطع مطهری در شورای بعد هم به نتیجه نمی‌رسد و سرنوشت آن مشابه تقاطع میدان آزادی می‌شود که با زجر و دردسر به اتمام رسید.

اولتیماتوم به شهردار وقت بوشهر

نارضایتی از روند احداث این تقاطع به حدی بود که صدای معاون نارضایتی معاون استاندار بوشهر هم شنیده شد. مهرداد ستوده در اظهار نظری گفته بود، یکی از مصادیق این ماجرا در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید مطهری بوشهر است که پیمانکار غیربومی روند مطلوبی ندارد و به شهرداری اعلام شده تا یک هفته تعیین تکلیف گردد و اگر پیمانکار توان لازم برای ایفای تعهداتش را ندارد، کنار زده شود.

 وی با بیان اینکه در شرایط کنونی که دولت به دلیل کمبود نقدینگی، با اوراق اسلامی به پیشبرد پروژه‌های عمرانی می‌پردازد، قدردان پیمانکارها هستیم که از منابع خود به پروژه‌ها تزریق می‌کنند، اظهار داشت: با این حال تلاش شده با مدیریت منابعی که در اختیار داریم، زمان بندی پروژه‌ها مورد توجه باشد و پیمانکاران هم می‌دانند معاونت عمرانی استانداری درخصوص تعهداتش به پیمانکاران خوش قول است.

ستوده همچنین در جایی دیگر و در نشستی خبری که بهمن ماه 98 برگزار شد عنوان کرده بود، اگر پیمانکار به هر دلایلی نتواند در موعد مقرر این پروژه را به اتمام برساند قطعاً برخورد خواهیم کرد و در لیست ردی قرار می‌گیرد.

یک سال از احداث گذشت، فقط 20 درصد پیشرفت!

به گزارش  فارس، حال که بیش از یک سال از زمان آغاز بکار احداث تقاطع غیرهمسطح مطهری می‌گذرد اما مردم پیشرفت چشمگیری را احساس نمی‌کنند، کار احداث نیز با سرعتی لاکپشتی و کندی مثال زدنی پیش می‌رود و درحالی که  12 ماه از استارت این پروژه 18 ماهه گذشته، فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون عمرانی شهرداری بوشهر با اعلام این مطلب گفته: از پیمانکار خواسته شده برای جلوگیری از خلع ید، برنامه زمان بندی پایان پروژه را ارائه کند که مقرر است این هفته اعلام و تصمیم گیری شود.

آیا سرنوشتی مشابه تقاطع آزادی در انتظار همگان است؟

به گزارش فارس، سرعت در احداث تقاطع غیرهمسطح مطهری بوشهر در حالی از برنامه زمان بندی پیش بینی شده عقب‌تر است که حالا مردم و مسؤولان بیم آن را دارند که این پروژه مهم به سرنوشت مشابه تقاطع غیرهمسطح آزادی تبدیل شود، تقاطعی که قرار بود ظرف 18 ماه از آغاز احداث به مرحله اجرایی برسد اما بیش از دو سال به طول انجامید و سرانجام با حرف و حدیث‌های بسیاری افتتاح شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول