اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انتقاد شدید نماینده گنبدکاووس از تخصیص ناعادلانه بودجه در گلستان

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با انتقاد شدید از نحوه توزیع و تخصیص اعتبارات در سطح شهرستان‌های استان گلستان، گفت: نگاه به گنبدکاووس در توزیع اعتبار شایسته جایگاه و اثرگذاری این شهرستان نیست.

انتقاد شدید نماینده گنبدکاووس از تخصیص ناعادلانه بودجه در گلستان

امان‌قلیچ شادمهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه گنبدکاووس با اشاره به اینکه تخصیص بودجه یکی از مواردی است که در حوزه توسعه شهرها حائز اهمیت و تاثیرگذار است، اظهار کرد: سال‌های متمادی تخصیص اعتبارات با نظم و پروتکل خاصی همراه نبوده و احساس می‌شود سهم گنبدکاووس متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازمندی‌هایی که دارد مورد توجه جدی نبوده است.

وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات باید توازن منطقه‌ای و محرومیت مناطق مورد توجه قرار بگیرد، افزود: متاسفانه مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس با شاخص‌های توسعه فاصله بسیار معناداری را تجربه می‌کنند که نگران کننده است.

* بی‌توجهی به مناطق مرزنشین نگران‌کننده است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در تخصیص بودجه‌ها در سطح استان گلستان، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر توجه ویژه به مرزنشینان به عنوان محورهای توسعه و امنیت تاکید کرده‌اند اما متاسفانه دستگاه‌های مسوول در تخصیص بودجه کافی برای تامین امنیت و توسعه و آبادانی این مناطق توجهی به این مهم ندارند.

شادمهر خواستار تخصیص بودجه مناسب و کافی به مناطق مرزی شد و ادامه داد: امروز مناطق مرزی در شهرستان گنبدکاووس از ساده‌ترین امکانات مثل آب شرب هم محروم هستند و نوار مرزی گنبدکاووس از بی‌آبی، ضعف ولتاژ برق و فقدان زه‌کشی مزارع رنج می‌برد که نیازمند تخصیص اعتبارات کافی برای این موضوعات هستیم.

وی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات در میان شهرستان‌های استان گلستان، تصریح کرد: گنبدکاووس دومین شهرستان استان و در بسیاری از شاخص‌ها از جمله شاخص‌های اقتصادی، مالیاتی و صاداراتی شهرستان نخست استان است اما در هنگام توزیع اعتبارات هم‌رده شهرستان‌های کوچک استان قرار می‌گیرد که یک بی‌عدالتی مشهود است.

* توزیع ناعادلانه اعتبارات مردم گنبدکاووس را بی‌اعتماد کرده است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی حاصل نگاه غیرعادلانه در توزیع اعتبارات را بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: امروز میزان اعتبارات تخصیص یافته شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان قابل مقایسه نیست که این موضوع را به سمع و نظر نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز رسانده‌ام.

شادمهر با ابراز گلایه‌مندی از رها کردن پروژه‌های نیمه تمام بسیار زیاد در شهرستان گنبدکاووس، اضافه کرد: شهرستان گنبدکاووس نیازمند حضور مدیران توانمند و پیگیر است تا پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده از جمله پروژه تصفیه فاضلاب شهری، جاده نفت، راه آهن و ... را که سال‌هاست بلاتکلیف مانده به فرجام برساند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول