اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهره‌برداری از فاز یک سیکل ترکیبی قشم/ دولت سرعت لازم برای همراهی با سرمایه‌گذاران را ندارد

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم از بهره‌برداری فاز نخست سیکل ترکیبی این جزیره با ظرفیت ۳۴۰ مگاوات برق خبر داد.

بهره‌برداری از فاز یک سیکل ترکیبی قشم/ دولت سرعت لازم برای همراهی با سرمایه‌گذاران را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، وحید نوعی‌آقائی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فاز اول سیکل ترکیبی قشم تا پایان تیرماه سال جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در فاز اول ۲ واحد گازی به ظرفیت ۳۴۰ مگاوات و در انتهای سال ۱۴۰۰ در فاز نهایی نیز مجموعا ۵۰۰ مگاوات برق به همراه تولید هشت هزار مترمکعب آب شیرین در روز وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۳۰۸ میلیون یورو است که ۶۰ درصد سرمایه از سوی شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و ۴۰ درصد نیز متعلق به گروه مپنا می‌باشد.

آقائی ادامه داد: ۲۰۳ میلیون یورو تسهیلات این نیروگاه از محل صندوق توسعه ملی سایر آن آورده سهامداران است.

وی اضافه کرد: بعد از تحریم های ظالمانه آمریکا، سیستم بانکی دچار مشکل زیادی شد به نحوی که انتقال ارز از بانک‌ها به شرکت‌های تامین تجهیزات مختل شد.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم سیکل ترکیبی این جزیره را مصداق بارزی از جهش تولید دانست و اضافه کرد: با شیوع کرونا عملا هیچ کارشناس و شرکت خارجی در پروژه حضور پیدا نکرد و پروژه بر اساس دانش، تخصص و همت متخصصان ایرانی پیش رفت.

آقائی بیان کرد: میزان مصرف برق جزیره قشم در اوج مصرف ۳۰۰ مگاوات و مصرف استان هرمزگان سه هزار مگاوات است که سالانه با حدود ۱۰ درصد رشد همراه می‌باشد.

وی ابراز داشت: پروژه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات به صورت غیررسمی از ۲۸ اسفند ۹۶ و رسما از سال ۹۵ آغاز به کار کرده و ۱۱۰ میلیون یورو تجهیزات در آن نصب شده است.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم گفت: تا دی‌ماه ۱۳۹۸ حدود ۴۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار بودند که باشیوع کرونا به ۱۰۰ نفر کاهش یافت اما با اعمال تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجازه توقف پروژه را ندادیم.

آقائی افزود: هم اینک ۳۷۰ فرصت شغلی در پروژه حفظ شده که می‌تواند نمونه‌ای از عزم و اراده برای صنعت کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از فاز نخست پروژه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم وغیرمستقیم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم ادامه داد: تسهیلات دریافتی شرکت و بازپرداخت آن به صورت ارزی است در حال که درآمد به صورت ریالی است و انتظار است دولت در شرایط جهش ارزی موجود در بازپرداخت تسهیلات کمک کار سرمایه‌گذاران باشد.

آقائی گسترش زیرساخت‌های مرتبط نیز راه و شبکه انتقال آب و برق را از جمله وظایف دولت برشمرد و تصریح کرد: بخش دولتی از سرعت لازم برای همگام شدن با سرمایه‌گذاران برخوردار نیست.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول