اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اختصاص یونیت دندان‌پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

نماینده مردم بجنورد در مجلس از اختصاص یک دستگاه یونیت دندان‌پزشکی توسط کمیته امداد کشور به خراسان شمالی خبر داد و گفت: این یونیت دندان‌پزشکی در شهرستان مانه و سملقان و برای اقدامات محرومیت‌زدایی مردم در روستاها و از سوی گروه‌های جهادی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اختصاص یونیت دندان‌پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

سید محمد پاکمهر در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اقدام کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی اظهار کرد: کمیته امداد طی اقدامی روز گذشته ۹ یونیت دندان‌پزشکی را به ۹ استان محروم کشور اختصاص داد که یکی از آن استان‌ها، خراسان شمالی بود.

وی با تأکید بر لزوم پرداخت به بیماری‌های دهان و دندان گفت: این بیماری‌ها امری شایع در جوامع شده و رتبه دوم بیماری‌ها شایع را در اختیار دارد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، مانه و سملقان، جاجرم و رازوجرگلان در مجلس به علل بیماری‌های دهان و دندان پرداخت و گفت: از علل ایجاد این بیماری‌ها مسائل بهداشتی، تغذیه نامناسب، عدم برخورداری از لبنیات و مشکلات سوءتغذیه است.

وی عادات تغذیه نادرست در میان خانواده‌های ایرانی ازجمله استفاده گسترده از نوشابه و انواع شیرینیجات را عاملی در جهت گسترش بیماری‌های دهان و دندان در کشور دانست و افزود: متأسفانه خدمات دندان‌پزشکی برای اقشار کم برخوردار در دسترس نیست و این خدمات به‌صورت متمرکز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ انجام می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به عدم برخورداری روستاها از خدمات دندان‌پزشکی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های این خدمات بسیار بالاست و معین و مشخص برای تمامی افراد نیست و این اتفاق باعث عدم امکان استفاده بخش زیادی از مردم از خدمات دندانپزشکی شده است.

وی با اشاره به ضعف بیمه‌ای در پوشش خدمات دندان پزشکی گفت: این خدمات تحت پوشش بیمه‌های مختلف درمانی نیست یا حداقل خدمات و مبالغ را با کمک بیمه‌های مکمل شامل می‌شود که در چنین شرایطی باید خدمت در عرصه بهداشت و درمان در این بخش وارد شود.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی با تأکید بر لزوم کار جهادی برای رفع نیازهای دندانپزشکی مناطق محروم تصریح کرد: هم‌اکنون این عرصه، فضایی برای خدمات گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی است که به خدمت مردم محروم بشتابند.

وی افزود: اعزام یونیت‌های دندانپزشکی به مناطق محروم فرصتی برای حضور گروه‌های جهادی است تا به رفع نیازها و درمان بیماری‌های دهان و دندان مردم ساکن در این مناطق اقدام کنند.

عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس همچنین با تقدیر از اقدام کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی گفت: ۹ یونیت دندان‌پزشکی به استان‌های کشور از سوی کمیته امداد کشور ارسال شد که هرکدام از این یونیت‌ها بالغ‌بر نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در انتها نگاه و حرکت‌های جهادی را مسیری برای رفع مشکلات مردم بیان و خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی با این نگاه در عرصه خدمت گذاری به مردم وارد می‌شود و امید است تا در موضوع رفع مشکلات دهان و دندان مناطق محروم اقدامی سراسری ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول