اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

محدودیت‌ها در حوزه وکالت باید برداشته شود

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار، فساد را به دنبال دارد، گفت: معتقدم که باید محدودیت در حوزه وکالت برداشته شود، چرا که سبب می‌شود سواد حقوقی جامعه افزایش یافته و در ادامه سبب کاهش میزان جرم می‌شود.

محدودیت‌ها در حوزه وکالت باید برداشته شود

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مه‌ولات با بیان اینکه انحصار از دو جهت موجب فساد می‌شود، اظهار کرد: وقتی به فردی امتیازی تعلق می‌گیرد که در اختیار دیگری نیست این امر نوعی رانت است که فساد را به دنبال دارد.

نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمانی که حق انحصار را به فرد می‌دهد منشأ و محل فساد است، افزود: از جمله تأثیر انحصار، دخالت در مناسبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، بنابراین هر جا انحصار باشد، فساد و رانت وجود دارد.

وی با بیان اینکه معتقدم باید محدودیت‌ها در حوزه وکالت برداشته شود، افزود: اگر تعداد وکلا زیاد شود تعارض منافع و انحصار ایجاد نمی‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه افزایش تعداد وکلا سبب افزایش رقابت در ارائه خدمت و در نتیجه افزایش سطح خدمات حقوقی و کنترل روی هزینه‌ها می‌شود، ادامه داد: وقتی وکلا زیاد باشند و پرونده‌ها کم باشد سبب می‌شود وکلا وقت بیشتری برای پرونده‌ها بگذارند و این موضوع سبب می‌شود مردم به حقوق خود بیشتر آگاه شده، سواد حقوقی جامعه افزایش یافته و در نتیجه میزان جرم نیز کاهش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای می‌گویند اگر محدودیت‌ها را در این حوزه برداریم سطح وکالت پایین می‌آید که این‌طور نیست، ما نمی‌گوییم سطح را پایین بیاورید، می‌شود امتحان را برگزار کرد و هرکس امتیاز لازم را گرفت قبول شود، اما نگوییم 10 نفر را قبول می‌کنیم، اگر هزار نفر امتیاز لازم را گرفت جذب شود و اگر یک نفر هم امتیاز لازم را نگرفت آن یک نفر هم جذب نشود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل مخالفان این طرح عدم سازوکار نظارت در این حوزه است، اما ما معتقدیم افزایش وکلا سبب می‌شود با خود نظارتی مشکلات در این حوزه حل شود.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول