اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کلزا» دانه‌ای سیاه با بهره‌ای طلایی/ خرید ۴۵ تن کلزا از کشاورزان خراسان‌جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برداشت کلزا از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده، گفت: تاکنون ۴۵ تن کلزا از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است.

«کلزا» دانه‌ای سیاه با بهره‌ای طلایی/ خرید ۴۵ تن کلزا از کشاورزان خراسان‌جنوبی

محمدرضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند در خصوص کشت و برداشت محصول کلزا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در سال زراعی جدید ۲۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافت.

وی با اعلام اینکه برداشت کلزا از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، بیان داشت: به‌طور نسبی از هر هکتار زیر کشت این محصول یک تن و ۵۰۰ تا یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت می‌شود.

در سال زراعی گذشته ۶۱ هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این سطح میزان ۶۴ تن کلزا به بازار عرضه شد

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۸ تن کلزا در استان خبر داد و عنوان کرد: در سال زراعی گذشته ۶۱ هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این سطح میزان ۶۴ تن کلزا به بازار عرضه شد.

اکبری بیان داشت: دانه روغنی کلزا سومین گیاه روغنی مهم دنیا است که مقاومت به کم‌آبی، ارزش تناوبی زیاد، مقاومت نسبی به بافت خاک و قابلیت بالا برای رقابت با علف‌های هرز از مزایای این محصول است.

در سال زراعی جدید سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۳.۵برابری داشته است

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید کلزا در استان مربوط به شهرستان‌های خوسف، طبس و نهبندان است، مطرح کرد: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۳.۵ برابری داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از خرید تضمینی کلزا خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان است که به نسبت سال گذشته حدود 35 درصد افزایش یافته است.

 

هم‌اکنون یک سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی در استان اعلام آمادگی کرده است

 

اکبری از خرید تضمینی ۴۵ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی در استان اعلام آمادگی کرده که درصورت راه‌اندازی، کلزای خریداری شده از کشاورزان به این کارخانه تحویل می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول