اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برخورد با عرضه‌کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه‌کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.

برخورد با عرضه‌کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان سید جواد احمدی  از برخورد با متخلفین توزیع و فروش تنباکوهای معسل تقلبی با جعل برندهای معتبر در بازار خبر داد و گفت:‌این سازمان طی ابلاغیه‌ای به تمام رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استا‌ن‌ها اعلام کرد ضمن نظارت بر بازار، با عرضه مواد دخانی تقلبی و قاچاق در سطح عرضه برخورد شود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت  با اشاره به قانون قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق، یک پدیده شوم محسوب شده و ضربه جبران‌ناپذیری به عرصه تولید و اشتغال وارد نموده و باعث تضییع حقوق تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی و همچنین بروز مخاطرات جدی برای مصرف‌کنندگان این دسته از محصولات می‌شود لذا ضروری است بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و متولی امر نظارت ویژه‌ای بر عرضه این اقلام در بازار داشته باشند و به نحو احسن با این پدیده مخرب مقابله کنند. 

 وی افزود:‌بازرسان باید به صورت مستمر وضعیت بازار و عرضه این محصولات را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه توزیع و فروش نسبت به اعمال قانون اقدام نمایند.

احمدی یکی از اولویت‌های مهم سازمان حمایت برخورد با هر گونه قاچاق کالا در سطح عرضه دانست و از هموطنان  خواست تا در صورت مشاهد هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را از طریق تلفن 124 این سازمان و یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد همچنین از قشرهای مختلف مردم درخواست کرد که از خرید هرگونه کالای قاچاق خودداری کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو با عرضه کالای قاچاق، باعث لطمات زیادی به اقتصاد کشور شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول