اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغاز پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های فاقد لیست بیمه در کردستان/چه مشاغلی تسهیلات می‌گیرند؟

مدیرکل کار کردستان گفت: پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به ۱۴ رسته شغلی واجد شرایط در کردستان آغاز شد.

آغاز پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های فاقد لیست بیمه در کردستان/چه مشاغلی تسهیلات می‌گیرند؟

صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد:  پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به ۱۴ رسته شغلی واجد شرایط در استان کردستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از کارفرماها و کارگاه‌هایی که فاقد لیست بیمه هستند براساس دستورالعمل جدید دولت انجام می‌شود وبرابر این دستورالعمل برای افراد خویش فرما و خود اشتغال مبلغ ۶ میلیون تومان و برای واحدهای دارای نیروی کار به ازای هر شاغل ۸ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد و به مدت ۲۴ ماه با سه ماه تنفس در پرداخت خواهد بود.

وی اضافه کرد: کارفرمایان و کارگاه‌های دارای لیست بیمه نیز به ازای هر شاغل ۱۲ میلیون تومان و واحدهایی که بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد دریافت می‌کنند.

 ۱۴ رسته شغلی مشمول دریافت تسهیلات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند

وی با بیان اینکه ۱۴ رسته شغلی که تسهیلات کرونا به آنان تعلق می‌گیرد در استان شناسایی شده است، گفت: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها و  حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی جزء این رسته‌های هستند.

به گفته وی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز باشگاه ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاه و پاراکلینیکی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه و  واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفیجات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاه‌های زینتی و ماهیان زینتی از دیگر رسته‌های شغلی هستند که مشمول دریافت تسهیلات بیمه‌ای ناشی از کرونا قرار گرفته‌اند.

کارفرماها برای دریافت تسهیلات بیمه‌ای در سامانه کارا  ثبت‌نام کنند

وی اضافه کرد: مسئولان واحدهای تولیدی که در این رسته‌ها قرار دارند و لیست بیمه‌ای داشته‌اند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود:کارگران و کارفرمایان هم که جزو این موارد هستند اما لیست بیمه نداشته و مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند، می‌توانند از طریق سامانه کارا برای دریافت تسهلات، ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: پایان تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه کارا است و متقاضیان مشمول می‌توانند در این مدت باقیمانده با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir  برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول