اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی: صادرکننده‌ای که ارز را وارد بازار نکند خائن است/ سه ماه بیش‌تر فرصت ندارید

رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه استان سیستان و بلوچستان یکی از اهداف دولت بوده و هست، گفت: رساندن گاز به این استان از جمله طرح‌هایی بود که برای این استان تعریف شد و وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد، یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.

روحانی: صادرکننده‌ای که ارز را وارد بازار نکند خائن است/ سه ماه بیش‌تر فرصت ندارید

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت، گفت: سخنم را با افتتاح‌های مهمی که در این روزها داشتیم و برای آبادانی و امنیت شرق ایران بسیار مهم و سرنوشت ساز است شروع می‌کنم. یکی از اهداف دولت یازدهم و دوزادهم توسعه استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: رساندن گاز به این استان از جمله طرح هایی بود که برای این استان تعریف شد و وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد، یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود. بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور با اقدامات دولت ظرفیت آن از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید که تحولی بزرگ نه تنها برای سیستان و بلوچستان بلکه برای خط ترانزیتی جنوب به شمال بود.

*اعتراف روحانی به عقب ماندگی در بخش مسکن توسط دولت

رئیس جمهور اظهار داشت: نسبت به مسکن به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم که یک عقب ماندگی را در دولت یازدهم داشتیم به دلیل اینکه برخی از طرح‌های مسکن ما اجرایی و عملیاتی نشد و آنهم به دلیل اینکه برخی از طرح‌های مسکن ما اجرایی و عملیاتی نشد البته طرح هایی که در زمینه هوایی، ریلی و جاده‌ای داشتیم. در ستاد ملی کرونا مصوب شد ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف روستاها و شهرها به وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافت که به یک میلیارد هم خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد:  آنچه مورد نیاز برای مسکن مردم است تامین زمین مورد نیاز است که باید این زمین‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود تا بتواند هم شهرک‌ها را طراحی کند، هم بخشهای مسکونی و بافت فرسوده را ترمیم کند، هم در روستاها فعال شود و هم مسکن نیازمندان را تامین کند. اولویت نخست دولت تامین مسکن افرادی است که به عنوان مسکن یکم پول در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند که تعداد آنها بیش از حدود ۳۰۰ هزار نفر است. اولویت دوم مستاجران هستند که شرایط اقتصادی سختی را می‌گذرانند و متقاضی مسکن هستند؛ که باید مسکن آنها تامین شود.

رئیس جمهور بیان داشت: وزارت مسکن به روی مردم سامانه را باز کرده  است، آنهایی که اعلام نیاز کردند ثبت نام و غربالگری اولیه انجام شده است. آنهایی که دارای مسکن بوده یا زمینی را برای مسکن در اختیار گرفته بودند حذف شدند و الان معلوم است چه کسانی داوطلب چه کسانی نیازمند مسکن و اولویت دار هستند.

روحانی در مورد آزادسازی سهام عدالت بیان داشت: بورس باید با استحکام به راه خودش ادامه دهد و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم. ما باید عرضه اولیه را افزایش دهیم. ان‌شاالله شاهد استحکام بورس خواهیم بود. سهام عدالت هم که در شرایط فعلی کمک خوبی برای مردم بود در این دوره زمانی ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر در ۲۲ بهمن آزاد خواهد شد.

*صادرکننده ای که ارز را وارد بازار نکند خائن است​

وی در مورد بازگشت ارز توسط صادرکنندگان گفت: تخلف و فشار برخی صادرکنندگان به مردم قابل تحمل نیست وصادرکننده کالا و خدمات موظف است ظرف سه ماه پولش را برگرداند.

روحانی بیان داشت: صادرکنندگان ارز باید ظرف سه ماه ارز خود را به کشور وارد کنند و در غیر اینصورت هر وقت ارز را وارد کند بانک مرکزی موظف است به نرخ زمان سر رسید موظفی آن بخرد و دیگر حق ندارد در سامانه نیما ارز خود را به قیمت روز بفروشد.صادرکننده ای که ارز را وارد بازار نکند خائن است.

رئیس جمهور با تشکر از دو قوای دیگر در زمینه لزوم آوردن ارز به داخل کشور اظهار داشت: بانک مرکزی ارز این گروه از صادرکنندگان را اگر قیمت ارز پایین بیاید به قیمت پایین‌تر خواهد خرید ولی اگر بالا برود به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد چرا که  متأسفانه برخی از صادرکنندگان ارز خود را با هدف بالا رفتن قیمت ارز ارائه نمی کنند و حتی خود اینها در فضای روانی جامعه با هدف بالا رفتن نرخ ارز می دمند تا به این ترتیب ارز خود را گرانتر بفروشند که این کار، خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است. در این موضوع همه در دولت و قوای دیگر با هم هم‌نظر هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۳ تیرماه روز تعامل ما با جهان بود، خاطر نشان کرد: می‌خواهم از ملت ایران به خاطر حمایت‌هایشان از سیاست خارجی دولت، از مقام معظم رهبری به خاطر هدایت‌ها و حمایت هایشان در سیاست خارجی، شورای عالی امنیت ملی  و از وزارت امور خارجه تشکر کنم.

*مقام معظم رهبری هم همیشه از دولت و وزیر خارجه حمایت کرده‌اند

روحانی تصریح کرد: در کشوری که دارای قدرت های ملی یعنی قدرت اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی است یک سَمبل دارد سَمبل قدرت سیاسی ما وزارت خارجه است و سمبل وزارت خارجه شخص وزیر خارجه است. امام رضوان الله در دوران رهبریشان همیشه برای این مسئله اهمیت خاصی قائل بودند که وزیر خارجه مورد احترام باشد. مقام معظم رهبری هم همیشه از دولت و وزیر خارجه حمایت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در مدت این ۷ سال کارهای بسیار عظیم و بزرگ انجام گرفته است این کار آنقدر باعظمت بود که دشمن ناچار هستند عظمت کار را پذیرا باشند. در این مدت قطعنامه‌های شورای امنیت و قطعنامه های فصل ۷ کنار گذاشته شده است.

*جمهوری اسلامی ایران پرونده PMD را بسته است

رئیس جمهور تصریح کرد: در تاریخ نظیر این را پیدا نمی‌کنید ۶ قطعنامه فصل هفتم در یک زمان لغو شود اما در تیر ۹۴ لغو شد و یک پیروزی سیاسی برای کشور است. جمهوری اسلامی ایران پرونده PMD را بسته است. FATF بعد از اینکه سال‌های ایران را نپذیرفتند اما در دولت یازدهم و دوازدهم از لیست سیاه خارج کرد. کنوانسیون دریای خزر انجام گرفت. توافق با عراق برای لایروبی اروند انجام شد.ما با همه همسایگان روابط خوبی داریم بجز دو کشور که خودشان نخواستند البته اگر بخواهند هم می‌توانیم روابط خوب داشته باشیم.

روحانی تاکید کرد: رابطه خوبی با چین و هند و روسیه و حتی اروپا داریم؛ البته اروپا در مقطعی تحت فشار امریکا نتوانست خوب عمل کند.

وی ادامه داد: ما روابط خوبی با اروپا داریم بجز اینکه تعهدات خود را انجام ندادند. دشمنان ما و در راس آن آمریکا و صهیونیسم هدف اصلیشان این است که مردم را از نظام جدا کنند و هدف دیگرشان ایجاد اختلاف بین قوا و مسئولین است. دولت به سهم خود خواهان روابط برادرانه با قوه قضائیه و مققنه است. مردم خواهان همکاری قوا هستند. بازهم تاکید می‌کنم دست صمیمانه و برادرانه خودمان را به سمت قوه قضائیه و مقننه و نیروهای مسلح تحت حمایت‌های رهبری می‌بریم تا در کنار هم کار کنیم.

روحانی در زمینه کرونا بیان داشت: یک دور در ماه اسفند و فروردین در موج اول کرونا بودیم و از آن موج اول عبور کردیم و در اردیبهشت یک تنفسی در کشور روبرو بودیم. اما در خرداد با یک موج جدیدی در استان‌هایی که موج اولیه را نداشتند روبرو شدیم که از این موج هم عبور خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: در این راستا تصمیماتی و مصوباتی نیز اتخاذ شده است. به استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار گرفتند، اختیاراتی را تفویض کردیم که هر تصمیم و محدودیتی را که بخواهند برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کنند، پس از ارائه به کمیته اجتماعی در تهران اعمال کنند.

*در جاهای شلوغ و ادارات ماسک الزامی است

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم در جاهای شلوغ و ادارات ماسک الزامی شود و مسیر را با این مصوبات ادامه خواهیم داد و با همکاری هم تا پایان تیرماه با ورود به مرداد و شهریور شاهد یک امیدواری باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول