اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کاهش 50 درصدی پرونده‌های رسوبی در تهران

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران از افزایش 10 درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در پایان سال 98 و در محاکم تجدید نظر خبر داد و گفت: پرونده‌های رسوبی در استان تهران کاهش 50 درصدی داشته است.

کاهش 50 درصدی پرونده‌های رسوبی در تهران

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران طی گزارشی در نشست شورای معاونان دادگستری تهران گفت: با تلاش کلیه کارکنان در محاکم تجدید نظر تهران در پایان سال ۹۸ رسیدگی به پرونده‌های قضایی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری تهران خاطرنشان کرد: عملکرد محاکم تهران با افزایش نرخ رسیدگی از ۹۲ درصد به ۱۰۲ درصد رسیده و در نتیجه عملکرد مثبتی معادل سه هزار و ۱۵۴ فقره پرونده داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در رسیدگی‌های سال گذشته ۱۰۸هزار و ۳۷  فقره از تعداد بیش از  ۲۱۷هزار پرونده‌های مسن در دادگستری استان تهران کاسته شده که معادل کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های رسوبی در استان تهران است.

بابایی در پایان اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت زندان، تعداد ۱۲۰۰ پرونده زندانی‌دار در دادسرا تجمیع و از این تعداد معادل ۶۰۰ نفر نیز مشمول آزادی مشروط شدند و افزون بر این تشکیل شورای مصلحان برای جلب رضایت از محکومان به قصاص و فعال سازی بیش از پیش کمیسیون عفو در داسرا از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول