اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

احراز بالاترین راندمان حفاظتی برای دو نمونه از ماسک‌های N95 تولیدی در کرمانشاه

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دو نمونه از ماسک‌های N95 تولیدی در استان در آزمون انجام شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران با بالاترین راندمان حفاظتی شناخته شدند.

احراز بالاترین راندمان حفاظتی برای دو نمونه از ماسک‌های N95 تولیدی در کرمانشاه

تورج شیرزادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: دو نمونه از ماسک‌های N95 تولیدی در استان که زیر نظر معاونت غذا و دارو و توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه با فنآوری نانوتکنولوژی تولید می‌شود، در آزمون انجام شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران موفق به گذراندن استاندارد ماسک‌های با راندمان فیلتراسیون به ترتیب 98.58 درصد و 99.57 درصد برای ذرات بزرگ‌تر و مساوی سه نانومتر شده که با توجه به سایز متوسط حدود 150 نانومتری کروناویروس شد.

وی ادامه داد: این خبر باعث اطمینان خاطر بسیار بالایی برای کادر درمان و تیم مدیریتی ذی‌ربط دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: پروانه ساخت موقت ماسک‌های مذکور که محصول شرکت دانش‌بنیان تحت مدیریت دکتر ارکان عضو هیأت علمی و متخصص نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه است، در قالب تفویض اختیار وزارت متبوع، توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صادر شده است.

وی ادامه داد: باستناد تاییدیه صادر شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران که مرجع ارزیابی و آزمون خاص ماسک‌های با راندمان بالا از جمله ماسک‌های دسته R، N و P است، ماسک‌های ارزیابی شده تولیدی این شرکت دانش‌بنیان از این تاریخ به بعد با عنوان ماسک‌های N99 به مراکز درمانی و عندالزوم بازار معرفی و تحویل خواهند شد که یک دست آورد تقریبا بی‌نظیر در حوزه RESPIRATORY  ماسک‌ها در کشور تلقی می‌شود به گونه‌ایی که سازمان انرژی اتمی کشور سفارش تعداد قابل توجهی از این ماسک‌ها را برای کارکنان خود به شرکت تولیدکننده داده است.

شیرزادیان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، نظارت و پیگیری‌های صورت گرفته توسط حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه، خوشبختانه از اولین روزهای شیوع کروناویروس در استان کرمانشاه و کمبود ماسک در کشور، تولید این ماسک‌های خاص تحت نظارت‌های خاص کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه آغاز شد و با ارتقای روزافزون در اختیار کادر درمان دانشگاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ساختار این ماسک‌های 6 لایه از نانو لایه‌های تولید شده با فنآوری نانوتکنولوژی و همچنین در نمونه دیگر از لایه‌های کربن فعال استفاده شده است.

شیرزادیان اضافه کرد: روزانه نزدیک به 5 هزار عدد از این نوع ماسک توسط دو شرکت دانش‌بنیان متعلق به دو دانشگاه مادر استان؛ دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه رازی تولید می‌شود که تمامی تولیدات این دو شرکت صرفا در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: توزیع ماسک‌های باکیفیت و استاندارد از مهمترین دغدغه‌های رئیس، معاونان ذی‌ربط بخصوص معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه بوده که با توجه به توزیع انواع ماسک‌های غیراصلی در بازار، مسؤولیت تامین و نظارت دانشگاه در این امر بسیار حایز اهمیت‌تر از شرایط معمول است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول