اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یک بام و دو هوای بنیاد شهید در قبال مطالبه خانواده شهدای قشم + عکس و فیلم

بنیاد شهید و امور ایثارگران در اظهار نظر تازه‌ای زمان تکمیل پروژه گلزار شهدای قشم را که پیش از این پایان سال جاری اعلام شده بود نامعلوم عنوان کرد.

یک بام و دو هوای بنیاد شهید در قبال مطالبه خانواده شهدای قشم + عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ۱۰ سال پیش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان عزم ساخت گلزاری برای شهدای جزیره قشم را داشت.

پروژه‌ای که آن را نیمه کاره به حال خود رها کرد و گلایه‌مندی و اعتراضات شدید خانواده شهدای قشم نیز سبب تکمیل این پروژه از سوی این بنیاد نشد.

مرکز نشینان، فارغ از دردمندی خانواده‌ شهدا و مردم شهید پرور قشم این جزیره را ترک کردند تا در نهایت مسوولان محلی آستین همت بالا زده و پروژه نیمه کاره را تکمیل کردند.

آذرماه سال گذشته بار دیگر عملیات عمرانی در گلزار شهدای قشم واقع در امام‌زاده سید مظفر(ع) این شهر به‌منظور بازسازی آن از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان آغاز شد.

عملیاتی که پس از حفاری خندق‌گونه در اطراف قبور مطهر، هفته‌ها رها شد و بار دیگر اعتراض خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر جزیره قشم را برانگینخت. با ورود رسانه‌ها پروژه جانی دوباره گرفت و حفاری صورت گرفته پر شد. اما این پروژه بار دیگر متوقف شده و به سرانجام نرسید.

 

یازدهم اردیبهشت ماه امسال از حضور عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان برای دیدار با جمعی از مسوولان در جزیره قشم مطلع شدیم و برای پیگیری مطالبه خانواده شهدا با وی به گفت‌وگو پرداختیم.

وی صراحتا اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و این وعده را از مجرای رسانه‌ها به شهروندان و خانواده شهدای قشم داد که در صورت تامین این اعتبار، پروژه در سال جاری به اتمام برسد.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز هفتم تیرماه امسال از تصویب ۱۶۵ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه گلزار شهدای قشم در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان خبر داد. اعتبار که ۳۷ درصد بیش از نیاز اعلامی بنیاد شهید بود.

این اقدام فرمانداری شهرستان قشم عملا اتمام حجت با بنیاد شهید بوده و آب پاکی را روی دست مسببان وضعیت نابسامان گلزار شهدای جزیره قشم ریخت. از سوی دیگر نور امیدی را در جامعه قشم و بویژه خانواده شهدا ایجاد کرد.

 

روز گذشته اما نرگس بحرینی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان داشت: با اعتباری که سال گذشته(۱۳۹۸) به این پروژه تخصیص داده شد فاز یک آن به پایان رسید و ساماندهی فاز دوم آغاز شد.

وی گفت: در دیداری که عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با مسوولان قشم داشت، برای جذب اعتبار در خصوص ساماندهی فاز دوم گلزار شهدا نیز اقداماتی صورت گرفت که در کمیته برنامه‌ریزی مصوب شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار در سال ۹۹، به زودی فاز دوم گلزار شهدا ساماندهی می‌شود و انتظار می‌رود فازهای بعدی آن نیز در سنوات آینده تکمیل شود!

اظهار نظری که با وعده صریح مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در تضاد آشکار است. از این رو پاسخ به این سوالات ضرورت دارد که یک بام و دو هوای بنیاد شهید در قبال مطالبه خانواده شهدای قشم کی خاتمه یافت؟ آیا بنیاد شهید بار دیگر نامهربانی ۱۰ سال پیش خود در قبال شهدای قشم را تکرار می‌کند؟

مادران شهدای قشم برای تکمیل گلزار فرزندان شهید خود اعلام آمادگی کرده و حاضر هستند در صورت تداوم روند موجود و وعده‌های بی‌سرانجام مسوولان بنیاد شهید، بیل به دست گرفته وارد میدان شوند! آیا بنیاد شهید با عمل نکردن به وعده‌های خود سبب وقوع این فاجعه خواهد شد؟

 

 

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول