اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هتل‌های مدرن اصفهان به حد نصاب نمی‌رسد/ لزوم تسریع پروژه‌های در دست اجرا برای جام‌ملت‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ظرفیت هتل‌های پنج ستاره ما به حدی است که می‌توانیم میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ باشد اما اگر تاکید بر تعداد 5 هتل است، این اتفاق رخ نخواهد داد.

هتل‌های مدرن اصفهان به حد نصاب نمی‌رسد/ لزوم تسریع پروژه‌های در دست اجرا برای جام‌ملت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، در حالی که نام اصفهان را برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ از سوی مسؤولان فدراسیون فوتبال به زبان آورده شده اما زیرساخت‌های شهر میزبانی از این رویداد را تحت تأثیر قرار داده است چرا که نصف جهان به‌ جز دارا بودن دو ورزشگاه مورد تأیید کنفدراسیون آسیا، با مشکلات دیگری همچون محل اقامت، امکانات فرودگاهی و حمل و نقل تیم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

از سوی دیگر جدای از بحث استادیوم‌ها، مدیران ارشد فوتبال از قوانین کنفدراسیون و شرایط اصفهان بی‌خبر هستند در حالی که طبق قوانین AFC شهرهای میزبان باید دارای تعدادی هتل پنج ستاره، زیرساخت‌های حمل و نقل شهری و امکانات فرودگاهی جهت اسکان، تردد و میزبانی تیم‌ها، هواداران، داوران و ناظران وجود داشته باشد. مسؤولان فوتبال آسیا داشتن حداقل امکانات در کشورهای میزبان از جمله ۸ تا ۱۰ ورزشگاه مدرن را پیش شرط بررسی میزبانی ۵ نامزد مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ اعلام کردند و در همین رابطه گمانه‌زنی برای وجود حداقل ۵ هتل مدرن یا ۵ ستاره در هر شهر میزبان از سوی رسانه‌ها مطرح شده است.

با توجه به لزوم فراهم آمدن بخشی از این پیش شرط‌ها تا سال ۲۰۲۱ و زمان اعلام رسمی میزبان همین رو فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون این موضوع اظهار کرد: در پروژه‌های جدید، چند هتل در دست‌ساخت داریم اما به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها کمی زمان‌بر است.

هتل‌های ۵ ستاره‌ای که داریم اما تعدادشان به حد نصاب نرسیده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر چندین پروژه هتل پنج ستاره در دست اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و به زودی به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت خوبی ایجاد خواهند کرد.

وی با اشاره ظرفیت موجود در هتل‌های ۵ ستاره اصفهان تصریح داشت: ظرفیت هتل‌های پنج ستاره ما به حدی است که می‌توانیم میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ باشد اما اگر برای هر شهر میزبان تأکید بر تعداد ۵ هتل است، این اتفاق رخ نخواهد داد و لازم است هتل‌های پنج ستاره در شهر اصفهان افزایش یابد.

الهیاری در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: برخی از پروژه‌ها با موانعی مواجه می‌شوند که باید رفع شوند تا پروژه‌های بزرگ پشت این موانع معطل نشوند، از همین رو تا سال آینده که میزبانی بررسی می‌شود بر تعداد هتل‌ها اضافه خواهد شد اما به پنج هتل نخواهد رسید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول