اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی از حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری خبر داد.

حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد قاسمی، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی درباره حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری گفت: گردشگری خوراک یکی از زیر مجموعه‌های گردشگری است که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر، تجربه غذاهای جدید در مقصد مورد بازدید به شمار می‌آید. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی بویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد.

وی افزود: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری  به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید»، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند که این اقدام اساساً جهت مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ‌های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه در این راستا معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد، ادامه داد: این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و به‌آدرسwww.unwto.org/Asian_cuisine  بارگذاری شد، فرصت مغتنمی را جهت معرفی بخش‌های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته‌ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک  به جهانیان فراهم آورده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در پایان تاکید کرد: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی‌نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.  

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول