اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تولید ۷۵۰ تن برنج در گیلان/ ۱۵ زنجیره برنج شناسایی شدند

معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آمادگی شالی‌کوبی‌ها برای تبدیل شلتوک شالی‌کاران گیلانی به برنج سفید خبر داد و گفت: کل برنج تولیدی استان گیلان حدود ۷۰۰ الی ۷۵۰ تن است

تولید ۷۵۰ تن برنج در گیلان/ ۱۵ زنجیره برنج شناسایی شدند

قاسم جواد زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه امسال هزار و ۴۰۰ کارخانه شالی‌کوبی آماده دریافت شالی‌های کشاورزان گیلانی هستند، اظهار کرد: امسال بیش از ۴۰۰ شالی‌کوبی نیز نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه کل برنج تولیدی استان گیلان حدود ۷۰۰ الی ۷۵۰ تن است، گفت: همه این برنج‌ها در هزار و ۴۰۰ کارخانه شالی‌کوبی در فصل زراعی که برداشت‌شده، تبدیل می‌شود.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر اینکه طبق برنامه ششم سالانه حدود ۲۸ تا ۳۰ کارخانه شالی‌کوبی را باید مدرن سازی کنیم، افزود: تاکنون این اتفاق در برنامه ششم افتاده و امسال هم ۲۸ کارخانه در دست بررسی و اجرا است و تاکنون ۱۵ کارخانه این کار را انجام دادند.

جوادزاده با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۴۰ واحد شالی‌کوبی با ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار تن پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند، تصریح کرد: این واحدها ظرف یکی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و اگر در بخش سرمایه ثابت موردحمایت قرار بگیرند، مطمئناً سرمایه‌گذاران بخش بیشتر کمک می‌کنند و این کار انجام می‌شود و ظرفیت بسته‌بندی ما تا دو سال آینده به بیش از دو هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به شناسایی حدود ۱۵ زنجیره برنج گفت: در این زنجیره‌ها عملیات اجرایی را آغاز کردیم و برنج از خود مزرعه تا فرآوری و بسته‌بندی و فروش کاملاً در این زنجیره‌ها رصد می‌شود و تقریباً تمام مباحث مربوط به هزینه‌های تولید و حتی مباحث مربوط به اختلاط برنج در خود زنجیره‌ها با برندی که دارند انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول