اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مطب‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند/ مردم خدمات زیبایی را به بعد موکول کنند

رئیس نظام پزشکی همدان گفت: از مطب‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند تعهد گرفته و اخطار تعطیلی داده‌ایم.

مطب‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند/ مردم خدمات زیبایی را به بعد موکول کنند

علیرضا مدرکیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا در همدان در حالت هشدار و قرمز قرار دارد و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند اظهار کرد: چندین بار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مطب‌های همدان ابلاغ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا روز گذشته بیش ۴۰۰ مورد بازدید از مطب‌ها را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته‌ایم گفت: از مطلب‌‌هایی که به این مسئله توجه نمی‌کردند تعهد گرفته‌ و اخطار تعطیلی داده‌ایم.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید به اینکه امیدوارم این مراکز به سمت اصلاح پیش روند افزود: شرایط بسیاری از مطب‌ها بهتر شده و با این وجود می‌طلبد مردم هم رعایت کنند.

وی با بیان اینکه لزومی ندارد که مردم برای هر موضوع کم اهمیتی به مطب‌ها مراجعه کنند چون احتمال ابتلا وجود دارد و شرایط مناسبی حاکم نیست خاطرنشان کرد: مطب‌ها کنترل لازم را دارند اما وقتی ۶۰ تا ۷۰ نفر به آنجا مراجعه می‌کنند که اگر ۱۰ تا ۱۵ نفر ویزیت شوند، تقریبا ۵۰ نفر به انتظار هستند مدیریت کاری نمی‌تواند کند و باید مردم رعایت کنند.

مدرکیان با بیان اینکه توان مدیریت مطب توسط منشی و مطب در حدی است و لازم است مردم نیز بار مراجعات را کم کنند گفت: همانطور که مردم در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه رعایت کردند و وضعیت بهتر شد در حال حاضر نیز می‌طلبد بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه مطب‌ها نسبت به شرایط کرونا طراحی نشده‌اند و اگر فرض کنیم به یک مطب ۶۰ متری ۳۰ تا ۴۰ نفر مراجعه کنند کنترل آنجا عملیاتی نخواهد بود افزود: در عین حال که از پزشکان می‌خواهیم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند مردم نیز باید مراجعات را کم کنند.

رئیس نظام پزشکی همدان در پاسخ با سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌شود با تدابیری از طریق فضای مجازی پزشکان مثلا جواب آزمایش را اعلام کنند تا بیماران مراجعه کمتری به مطب‌ها داشته باشند؟ گفت: به همه این موضوعات توجه شده اما دلیل اینکه مردم اصرار می‌کنند حتما به مطب مراجعه کنند و پزشک آنها را حضوری ویزیت کند، نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه مردم تنها برای ترس از کرونا به پزشک مراجعه نمی‌کنند بلکه مراجعات غیرضرور دارند گفت: مراجعات به خاطر زیبایی، آزمایش چکاب مبنی بر اینکه قندش بالاست یا چربی دارد و به خاطر کرونا نیست و کمتر به این بیماری توجه دارند.

مدرکیان با بیان اینکه مردم مجبور نیستند برای یک ناراحتی جزئی نظیر داشتن پادرد به مطب مراجعه کنند خاطرنشان کرد: بیش از نصف مراجعات مطب‌های همدان در بعد از ظهر از شهرهای اطراف است.

وی با بیان اینکه این افراد راضی به دریافت خدمات از طریق ویزیت تلفنی و فضای مجازی نیستند بیان کرد: برخی از آنها ساعات ویزیت را هم رعایت نمی‌کنند و زودتر در مطب حضور می‌یابند و ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند و جایی هم ندارند بروند.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با تاکید به اینکه مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند افزود: از مطب‌هایی که حضور آنها در این روزها ضرورت ندارد خواسته‌ایم ویزیت‌های خود را کاهش دهند اما می‌طلبد مردم همراهی کنند.

وی به ازدحام بیش از حد در مطب‌هایی که خدمات زیبایی ارائه می‌دهند اشاره کرد و گفت: خدمت زیبایی را می‌توان بعدا در شرایط عادی نیز گرفت و چه لزومی دارد که با این وضعیت به مطب‌ها مراجعه کرد؟! 

مدرکیان با اشاره به اینکه به عنوان مثال تزریق بوتاکس به بعدها موکول شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد خاطرنشان کرد: مراجعات خدمات زیبایی بسیار افزایش یافته است حتی حضور همراهان بیمار نیز مزید بر مشکل شده است.

وی با تاکید به اینکه اگر پزشکان به بیماران واقعی خدمات ارائه دهند آمار بالایی نخواهد بود گفت: برخی مردم خدمات فضای مجازی را قبول ندارند و تا صدای پزشک را نشنوند راضی نمی‌شوند.

رئیس نظام پزشکی همدان با اشاره ابتلای تعدادی از پزشکان استان به بیماری کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه آنها در حال حاضر شرایط خوب درمان را دارند و نگرانی فعلا نیست.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول