اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

انحصار منشا فساد است/ مطالبه دانشجویان حقوق از مجلس حق است

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت‌: انتظار ما این است که بحث انحصار، اسمی در کشور ما نداشته باشد چرا که دوران انحصار گذشت و امروزه اصل را مبتنی بر رقابت می‌دانیم که انشالله منشا کیفیت‌بخشی و کارآمدی همه بخش‌ها و گروه‌ها و افراد خواهد بود.

انحصار منشا فساد است/ مطالبه دانشجویان حقوق از مجلس حق است

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بحث افزایش وکلا در جامعه یک اصل لازم‌الإجرا است و با توجه به اینکه کشور ما یک کشور در حال گذر است و در همه عرصه‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده به همین دلیل باید در راستای عمل به استانداردهای جهانی در بحث دسترسی مردم به وکیل جهت حل مشکلات، تعداد وکلا را افزایش دهیم و به یک استاندارد جهانی رسیده یا حداقل نزدیک شویم.

وی افزود: ما باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که هر خانواده‌، شخص و شهروند، وکیل داشته باشد تا در بحث ارتقا اطلاعات فردی و حقوق شهروندی در همه بخش‌ها و زمینه‌ها مطلع باشد و جهت دفاع و حفظ حقوق خود و جلوگیری از تضییع حق دیگران توسط فرد با نظام حقوقی آشنایی بیشتری صورت بگیرد.

ساعدی عنوان کرد: نظام حقوقی مترقی در جمهوری اسلامی این را می‌طلبد که وکلا با پایه‌های متفاوت و سطوح علمی مختلف در بخش‌های زیرمجموعه‌های نظام حقوقی به تعداد کافی و متناسب با ظرفیت جمعیتی داشته باشیم تا مشکلات جامعه را به حداقل برسانیم.

وی افزود: همچنین کاهش مشکلات حقوقی خانواده‌ها و بین بخش‌های ادارات با این افزایش وکلا عملیاتی خواهد شد و همچنین ارتقا و توسعه نظام حقوقی کشور را خواهیم داشت.

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ارزیابی وی نسبت به مسئله انحصار بیان کرد: انحصار در تمامی بخش‌ها از جمله اقتصادی، تولیدی و حتی حوزه‌های متفاوت با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و اینکه در قرن بیست‌ویکم هستیم مطلوب نیست.

وی افزود: در بسیاری از موقعیت‌ها، انحصار منشا فساد اصلی است و باعث میشه که قدرت به افراد ویژه‌ای بیش از حد ظرفیت داده بشه که باعث تحکم و اجحاف شده و به صورت یک اهرم فشار برعلیه جامعه عمل خواهد کرد.

ساعدی گفت: ما مسائل انحصاری را به کل مردود می‌دانیم و در همه زمینه‌ها و بخش‌های جامعه باید همیشه مشارکت‌های حداکثری، هم‌اندیشی و هم‌افزایی‌ها موجود باشد و به اصل رقابت مبتنی بر نظام اقتصادی که قانون تعیین میکند معتقد هستیم.

وی افزود: اصل رقابت باعث افزایش کیفیت و سبب دسترسی مردم به خدمات بیشتر در همه زمینه‌ها خواهد شد و اصل انحصار مردود است و امروز همه علمای اجتماعی، انحصار در جامعه را به عنوان عامل فساد و ریشه انحراف می‌دانند و ما به عنوان نماینده مردم و با توجه به اینکه تحصیلات جامعه‌شناسی دارم اعلام میکنم که بحث انحصار مورد پذیرش مجلس و افراد نخبه اجتماع نیست.

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد‌: انتظار ما این است که بحث انحصار اسمی در کشور ما نداشته باشد چرا که دوران انحصار گذشت و امروزه اصل را مبتنی بر رقابت می‌دانیم که انشالله منشا کیفیت‌بخشی و کارآمدی همه بخش‌ها و گروه‌ها و افراد خواهد بود.

ساعدی گفت: در رابطه با مطالبه‌ی به حق دانشجویان رشته‌های حقوق در دانشگاه‌ها من به عنوان نماینده ملت از همکارانم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که با اتخاذ تصمیم و طرح‌های معقول و با استعانت از مرکز پژوهش‌ها که به صورت تخصصی و با ذکر آمار و بایدها و نبایدها است در جامعه امروزی، متناسب با اقتدار نظام حقوقی کشور حرکت کنیم.

وی افزود: من به عنوان نماینده ملت، مطالبه دانشجویان از مجلس شورای اسلامی را یک مطالبه به حق میدانم که نسبت به رفع انحصار و محدودیت‌های استخدامی متناسب با نیازمندی بخش‌های متنوع جامعه است و انشالله مجلس نیز بتواند در راستای حل این معضل گام بردارد.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول