اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کرونا» درآمدهای مالیاتی خراسان‌جنوبی را ۶۰ درصد کاهش داد

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: وصول مالیات از مشاغل خراسان‌جنوبی طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

«کرونا» درآمدهای مالیاتی خراسان‌جنوبی را ۶۰ درصد کاهش داد

سید حسن عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی در سال گذشته از محل عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۹۲۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز کرده است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ ۶۱۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و ۲۳۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شد، بیان داشت: همچنین در این بازه زمانی مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و ۵۷ میلیارد ریال نیز به حساب مناطق عشایری واریز شده است.

وصول مالیات از مشاغل خراسان‌جنوبی برای حمایت از کسب و کار در ایام شیوع کرونا در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است

 

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه حدود ۹۰ درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی و مشارکت مردم در پرداخت مالیات است، تبیین کرد: وصول مالیات از مشاغل خراسان‌جنوبی در راستای حمایت از کسب و کار در ایام شیوع کرونا طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

عسکری با بیان اینکه در این مدت ۷۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مؤدیان استان مالیات اخذ شده است، عنوان کرد: از مجموع مالیات‌های اخذ شده، ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق روستایی فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا ۳۱ مردادماه و اشخاص حقوقی نیز تا ۳۱ شهریورماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و پرداخت نمایند

 

وی در خصوص تمهیدات مالیاتی اتخاذ شده برای حمایت از اشخاص حقیقی، حقوقی و صنوف در دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) که مطابق قانون باید تا ۳۱ خردادماه نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی طبق قانون ۳۱ تیرماه است، افزود: این مهلت برای اشخاص حقوقی نیز به مدت دو ماه تمدید شده و این دسته از مؤدیان تا ۳۱ شهریورماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ و پرداخت مالیات مهلت دارند.

عسکری اعلام کرد: مؤدیان مالیاتی از هرگونه مراجعه غیرضرور به ادارات مالیاتی اجتناب نموده و از طریق سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.Tax.gov.ir نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات اقدام نمایند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول