اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی شتاب کنند

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه اصناف آسیب‌دیده از کرونا گلایه‌هایی از نحوه عملکرد نامناسب بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات داشته‌اند گفت: بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات به صنوف آسیب‌دیده سهولت بیشتر را در دستور کار قرار داده و با سرعت بیشتری به این کار ادامه دهند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی شتاب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید فرخی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان مرکزی با اشاره به مشکلات واحدهای کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به معرفی واحدهای مربوطه اهتمام بیشتری بورزند و تلاش بیشتری کنند چراکه پایان تیرماه آخرین فرصت دریافت تسهیلات کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه حداقل زمان ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها برای یک هفته است افزود: بانک‌ها باید تا هفته آتی ۲ هزار و ۷۷۲ فقره تسهیلات به واحدهایی که ثبت‌نام آنها تکمیل شده بپردازند.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی در خصوص اعتراض‌ها به ایرادات مبلغ تسهیلات تصریح کرد: قرار است در هفته آتی این موارد و اعتراضات به معاون اقتصادی رئیس جمهور انعکاس داده شود.

فرخی با بیان اینکه اصناف آسیب‌دیده از کرونا گلایه‌هایی از نحوه عملکرد نامناسب بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات داشته‌اند تأکید کرد: بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات به صنوف آسیب‌دیده سهولت بیشتر را در دستور کار قرار داده و با سرعت بیشتری به این کار ادامه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به نرخ سود تسهیلات گفت: بنا بر مصوبه کارگروه اشتغال استان، مقرر شد بانک‌ها تسهیلات مربوط به بحث کرونا را با نرخ ۱۸ درصد به اصناف آسیب‌دیده استان پرداخت کنند.

محمدتقی آبایی با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار واحد صنفی به بانک‌ها معرفی شده‌اند اظهار داشت: بانک‌های عامل رقم پرداختی خود به واحدهای صنفی آسیب‌دیده را در جلسه آینده اعلام کنند.

وی با اشاره به تصویب ۱۴ رسته شغلی به عنوان رسته‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا در هیئت دولت بیان کرد: در زیرمجموعه این ۱۴ رسته حدود ۱ میلیون واحد کسب و کار بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شد که ۲۱ هزار واحد آن مربوط به استان و از این ۲۱ هزار نفر بیش از ۱۷ هزار واحد مربوط به رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری می‌شده که ۶ میلیون تومان تسهیلات برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه رقم در نظر گرفته شده تسهیلات توسط دولت در این خصوص ۴۴ هزار میلیارد بوده که ۶۵۱ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد به استان اختصاص پیدا کرده است.

آبایی با اشاره به تعداد واحدهای کسب و کار ثبت‌نام شده در سامانه کارا اضافه کرد: از ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد ثبت‌نام شده در این سامانه ۲ هزار ۷۷۲ واحد با اشتغال ۵ هزار و ۳۶۴ نفر مربوط به استان مرکزی است که به بانک‌های مربوطه ارجاع داده شده است.

وی با گلایه از عملکرد غیر قابل قبول پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل گفت: بانک‌ها موظف شدند گزارش‌های پرداختی خود را در این خصوص ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی مبلغ تسهیلات کرونایی به ازای هر کارگر را ۸ میلیون تومان اعلام کرد که پس از تأیید به حساب کارفرمایان واریز می‌شود.

به گفته وی تاکنون ۸ هزار نفر نیز در این مدت مشمول بیمه بیکاری شده‌اند که سهم اسفند و فروردین پرداخت شده است و سهم اردیبهشت نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول