اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برخورد با چاه های غیرمجاز در ماهدشت/ هشدار معاون دادستان کرج به حفر کنندکان چاه های غیرمجاز

معاون دادستان کرج با اشاره به اینکه مقابله با حفر چاه غیر مجاز آب به صورت جدی در دستورکار دستگاه قضا قرار گرفته است، گفت: چاه‌های غیرمجاز در ماهدشت شناسایی و برخورد جدی انجام خواهد شد.

برخورد با چاه های غیرمجاز در ماهدشت/ هشدار معاون دادستان کرج به حفر کنندکان چاه های غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسینعلی محمدیاری، معاون دادستان کرج،  در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیزمینی ماهدشت گفت: متاسفانه به دلیل استفاده غیرمجاز از آب های زیرزمینی توسط افراد سودجو و فرصت طلب  با استفاده از حفر چاه های غیر مجاز عمیق ، شاهد کاهش آب های زیرزمینی و نشست آب هستیم.

وی افزود: نتیجه این برداشت های غیرمجاز منجر به این شده که در چند ماه اخیر شاهد قطعی آب و کاهش سطح آب در چاه های دارای مجور باشیم.

معاون دادستان کرج با تاکید بر اینکه منابع آبی کشور جزو انفال و اموال عمومی محسوب می شوند تصریح کرد: در راستای سیاستها و راهبردهای رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کرج، پیگیری این موضوع و برخورد با حفر کنندگان چاه های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است که حسب گزارش های دریافتی بیش از هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در این حوزه قضایی وجود دارد که با گزارش های مردمی و همکاری اداره امور آب شهرستان کرج شناسایی  چاه های غیرمجاز و عواملی که با حفر چاه تا عمقهای 60 تا 170 متر  اقدام به استخراج و فروش آب می کنند آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون 5 حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شده است و این عملیات با جدیت ادامه خواهد یافت.

محمدیاری تصریح کرد: در راستای برخورد با سوء استفاده گران علاوه بر پلمب چاه ها، کلیه اموالی که از طریق نامشروع و فروش آب غیرقانونی  کسب کرده اند ضبط خواهد شد.

سرپرست مجتمع 4 کرج به شگردهای خاص حفر کنندگان چاه های غیرمجاز و پنهان سازی چاه با ترفندهای متعدد اشاره و بیان کرد: حفر کنندگان چاه های غیر مجاز مطمئن باشند به هر نحو مقتضی به چاه های آنان دسترسی و اقدام قانونی به عمل خواهد آمد همچنین بر اساس گزارش های دریافتی این آب های استخراج شده عمدتا توسط تانکرهای بزرگ به ویلاهای غیرمجاز منتقل می شوند و در این راستا نیز اقدامات لازم با سازندگان ویلاهای غیر مجاز و تغییر دهندگان غیر مجاز اراضی کشاورزی به عمل آمده است و از طرفی کلیه تانکردارانی که برحسب ضرورت اقدام به حمل آب می کنند باید شناسنامه دار و از چاه های مجاز و با اخذ مجوز اقدام به حمل آب کنند.

وی در پایان گفت: از همه کسانیکه دارای چاه غیر مجاز هستند میخواهیم قبل از ورود دستگاه قضایی نسبت به پلمب و مسلوب المنفعه نمودن چاه خود اقدام کنند در غیر این صورت برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول