اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح نیروگاه خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: مدیریت سبز در این دانشگاه مورد توجه قرار دارد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرعامل و اعضای بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان پیش از ظهر امروز با حضور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، ضمن افتتاح سالن جلسات این دانشگاه، به بازدید از قسمت‌های مختلف این مجموعه دانشگاهی پرداختند.

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمام استان‌های کشور و در 176 دانشکده با 25 هزار عضو هیأت علمی و استاد دانست.

او گفت: رسالت و مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، در سطح کشور عزیزمان ایران است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

نقدی آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی فعال بوده که از این تعداد، ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

او ضمن اشاره به تحصیل 60 درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و 40 درصدی در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است.

وی بیان کرد: در سال جدید، مجوز رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت‌بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها تصریح کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و رسالت این دانشگاه را تربیت تکنسین ماهر و پنجه‌های کارآمد توصیف کرد.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تأمل اشتغال 63 درصدی فارغ‌التحصیلان دست یابد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به سالی که با تصمیم و درایت مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده، به موضوع برگزاری وبینار کشوری به میزبانی این دانشگاه برای اولین بار با موضوع کارآفرینی و ارتباط با صنعت با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی و تعدادی از صنعت‌گران استان و رؤسای کارخانه‌ها اشاره کرد و هدف از برگزاری وبینارها را هم‌اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یک دانشگاه جامعه‌محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی به تعداد روزانه چهار هزار عدد، ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

نقدی همچنین از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: با عنایت به سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در جهت توسعه و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز و در راستای مصوبه هیأت وزیران و به‌منظور تأمین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید، با توجه به تصمیم‌گیری دانشگاه فنی حرفه‌ای ظرفیت در نظر گرفته شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به مقدار 10 کیلووات بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به عمل آمده محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود 250 مترمربع تعیین شد.

نقدی با اشاره به اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک گفت: از این تجهیزات می‌توان در راستای آموزش به دانشجویان علاقه‌مند و هنرآموزان هنرستان‌های شهر و استان سمنان استفاده کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد.

او افزود: به همین منظور، 9 کمیته فنی با محوریت معاونت آموزشی استان سمنان با سرفصل‌های مختلف راه‌اندازی شد.

نقدی بیان کرد: کمیته ساماندهی کلاس‌های آنلاین، کمیته بررسی کیفیت محتوای آفلاین، کمیته رسانه‌ای و مستندسازی فعالیت‌های حوزه مجازی، کمیته انتخاب برترین آثار آفلاین، کمیته فنی برای مشاوره و بهبود کارایی نرم‌افزار، کمیته ارزیابی مشارکت دانشجویان و اساتید، کمیته ساماندهی برگزاری دروس عملی، کمیته میز خدمت و کمیته آزمون در واحدهای استانی تشکیل و روند انجام کار در جلسات هفتگی به‌صورت استانی پایش شد و تلاش‌های خوبی انجام گرفت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به افتتاح سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: با توجه به کمبود فضای کالبدی در این دانشگاه، به مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی جدید نیاز مبرم داریم.

نقدی بیان کرد: امید است با همکاری بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان شاهد رفع این کمبودها بوده و با کمک خیرین و حامیان دانشگاه تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه به‌روزرسانی و نوآوری شود.

در پایان این جلسه، حاضران پس از بازدید از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مجموعه ورزشی از امکانات ایجادشده و همچنین دستاوردهای اساتید و دانشجویان این دانشگاه ابراز رضایت کردند.

بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان متشکل از شخصیت‌ها، معتمدان و فعالان اجتماعی صاحب نفوذی است که به‌عنوان یک تشکل مردم‌نهاد با بیش از ۳۰ سال سابقه در شهرستان سمنان، در پیگیری مطالبات مردمی در جهت تحقق اهداف توسعه و عمران و آبادانی مرکز استان فعال است.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول