اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم توجه مسئولان به قشر آسیب‌پذیر از کرونا

امام جمعه زرین دشت گفت: در شرایط شیوع کرونا، مسئولان باید ضمن نشست و برخاست با محرومان و اهدای کمک‌های معیشتی از آنان دلجویی کنند.

لزوم توجه مسئولان به قشر آسیب‌پذیر از کرونا

 به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از زرین دشت ، حجت‌السلام غلامرضا دروندپور پیش‌ازظهر در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در  توزیع  بسته‌های معیشتی افراد نیازمند از بدو شیوع بیماری کرونا در این شهرستان اقدامات خوبی انجام شده ، اظهار داشت: همه مسئولان باید دغدغه مردم را داشته و از حال دردمندان جامعه باخبر باشند.
وی اظهار داشت :  مسئولان باید با نشست و برخاست با محرومان و اهدای کمک‌های معیشتی از آنان دلجویی کنند.
امام جمعه زرین دشت اظهار داشت : باید برای مناطقی که به لحاظ شیوع ویروس کرونا از آمار بالایی برخوردار هستند همچنین افرادی که به سبب شیوع ویروس دچار آسیب اقتصادی شده‌اند، توسط خیران و پایگاه‌های مقاومت بسیج مورد حمایت قرار گرفته و بسته‌های معیشتی بین آنان توزیع شود.
وی با انتقاد از سیاسی‌کاری موجود در ادارات نیز گفت: مشکلات این شهرستان باید حل شود اما با این رویه سیاسی‌کاری که برخی مسئولان در پیش گرفته‌اند ، حل مشکلات سخت است در حالی که در هیچ جا مواضع سیاسی مانع از خدمات‌رسانی به مردم نمی شود.

مراجعان بدون ماسک خدمات ادارات را دریافت نمی‌کنند
 در ادامه این جلسه، فرماندار زرین دشت  نیز گفت: مراجعان بدون ماسک خدمات ادارات را دریافت نمی‌کنند.
 ابراهیم خرم اظهار داشت:  با توجه به وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان استفاده از ماسک برای تمام کارمندان اداره‌ها و نهادها، بانک‌ها، صنوف و واحد‌های خدماتی همچنین ارباب رجوع ضروری است.
وی گفت : به کسانی که بدون ماسک به اداره‌ها مراجعه کنند خدماتی ارایه نمی‌شود.
 رییس شورای اداری شهرستان زرین دشت اظهار داشت : دستگاه‌های اجرایی و مردم فهیم شهرستان باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.
او در خصوص همه‌گیر شدن ویروس کرونا در شهرستان ادامه داد: متاسفانه تاب‌آوری مردم کم شده و مشکلات اقتصادی باعث شد تا مردم با آغوش باز و البته از سر اجبار به استقبال این بیماری بروند.
خرم با بیان اینکه هیچ دارو یا موادغذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد، گفت: استفاده از ماسک  در اماکن عمومی، اداری و سایر مکان‌ها الزامی است .
 خرم یادآور شد:  هر سه شهر شهرستان(حاجی آباد ،شهرپیرو دبیران) به دلیل ورود ارباب رجوع به اماکن و ادارات دولتی  باید استفاده  از ماسک را به صورت الزام در دستور کار قرار دهند.
فرماندار زرین دشت با اشاره به فوت دو  نفر در شهرستان بر اثر کرونا، تاکید کرد: مجالس  عروسی و عزا زنگ خطر بزرگی  برای همه‌گیر شدن ویروس کرونا است.
  ابراهیم خرم افزود: برگزاری آیین‌ها و تجمع‌ها بهترین مکان برای انتشار ویروس مرگبار کرونا است .
او گفت: همه‌گیری  کرونا در تجمع‌ها، تلاش چند ماهه کادر بهداشت و درمان و زحمات سایر ارگان‌ها را هدر می‌دهد که عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

ضرورت احداث غسالخانه مجزا برای متوفیان کرونایی در زرین‌دشت

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت نیز با اشاره به آمار ۳۲۰ نفری مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان گفت : با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در شهرستان باید هر چه سریع‌تر غسالخانه ویژه متوفیان کرونایی با مشارکت نهادهای مربوطه احداث شود .
 علی فداکار اظهار داشت : با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در این شهرستان مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به این ویروس ، دهیاران باید از قبل آهک مورد نیاز را تهیه نمایند. رییس شبکه بهداشت و درمان با ابراز نگرانی از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در روستای مزایجان این شهرستان اذعان داشت : تاکنون ۳۲۰مورد در این شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲۶مورد مثبت مربوط مزایجان است .
وی بیان کرد:  از تعداد ۱۲۶ مورد مبتلا به کرونا در روستای مزایجان شهرستان زرین دشت بیش از ۸۰ نفر از زنان و چندین مادر باردار نیز به چشم می خورد.
 وی همچنین به پملب سه واحد متخلف صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مرکز این شهرستان اشاره کرد.
 وی با انتقاد از برخورد نامناسب مبتلایان مثبت بدون علایم در این شهرستان اضافه کرد: متاسفانه تعداد زیادی از مبتلایان مورد مثبت هیچ گونه علایمی مشاهده نمی‌شود که همین موجب بی‌خیالی و تعدی به حقوق سایرین و به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه میشود.
وی از دادستان زرین دشت خواست تا دستور اعلام عمومی اسامی مبتلایانی که به پروتکل‌های بهداشتی اهمیتی نمیدهند صادر نمایید.
انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول