اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اوضاع در سطح شهر تبریز وخیم است

معاون امور هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: متاسفانه در سطح شهر اوضاع وخیم است، در بسیاری از محلات اثری از ماسک نیست و این رفتار پرخطر عدم استفاده از ماسک تبعات بسیار سنگینی برای جامعه دارد و باعث رشد روزافزون بیماری کرونا می‌شود.

اوضاع در سطح شهر تبریز وخیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود شیرمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت شیوع و انتشار بیماری کرونا هر روز بیشتر از گذشته می‌شودٰ اظهار داشت: مردم و مسوولان باید این بیماری را خیلی جدی بگیرند، در حال حاضر ظرفیت آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) در حال تکمیل شدن است اگر این روند ادامه یابد باید بخش‌های بستری بیشتری به این کار اختصاص داده شود.

وی با تاکید بیشتر برای جدی گرفتن این بیماری افزود: بیماری کرونا باید در مکان‌های عمومی خیلی جدی گرفته شود، این روند فعلی در جامعه ناامیدکننده است، تجمعات در رستوران‌ها، مراسم ختم و عروسی‌ها باید کنترل شده و جدی گرفته شود اگر نکات پیشگیرانه رعایت شود از  انتقال ۸۰ درصدی  بیماری جلوگیری می‌شود.

شیرمحمدی با بیان اینکه در سطح شهر اوضاع وخیم است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از محلات اثری از ماسک نیست و این رفتار پرخطر عدم استفاده از ماسک تبعات بسیار سنگینی دارد.

معاون امور هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تمام توان نیروهای خود را در جهت مقابله با این ویروس تجهیر کرده است و حتی چند نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به این بیماری مبتلا شده‌اند و در حال حاضر نیز به فعالیت مشغولند.ولی در حالت کلی باید گفت، با تمام توان پای کار هستیم ولی این کافی نیست.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه  متذکر شد: دو هزار دانشجوی پزشکی به همراه 800 نفر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و علمی هستند. 400 نفر از دانشجویان پزشکی در مرحله کارورزی و 400 نفر از آنها در مرحله کارآموزی هستند.

شیرمحمدی ادامه داد: همچنین از اعضای هیات علمی نیز 460 نفر در دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت هستند، 300 نفر اعضای هیات علمی بالینی بوده و 340 نفر به صورت هیات علمی تمام وقت جغرافیایی و 120 نفر در ساعات اداری در دانشگاه  حضور داشته و در ساعات غیراداری در مراکز بخش خصوصی فعالیت دارند.

628 نفر رزیدنت، 45 نفر دستیار فوق‌تخصصی و 23 نفر دستیار فلوشیپ نیز مشغول فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند.

انتهای پیام/60020/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول