اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

9600 نفر تعداد مستمری‌بگیران بیمه کشاورزان در استان مرکزی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی گفت: مستمری‌بگیران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به 9 هزار و 603 نفر رسیدند و در این رابطه استان به رتبه چهارم کشور دست یافت.

9600 نفر تعداد مستمری‌بگیران بیمه کشاورزان در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدصادق زهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبانی قانونی تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در اصل 29 قانون اساسی در 6 بخش آمده است که در بخش اول دولت مکلف است خدمات برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت پزشکی به‌صورت بیمه و غیره حقی است همگانی طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمد حاصل از مشارکت مردم خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای افراد کشور تأمین کند.

وی افزود: دومین مورد سند چشم‌انداز بیست ساله نظام  است که شامل برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر و توزیع مناسب درآمد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اهداف مهم صندوق را جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی تأمین امنیت اجتماعی و... برشمرد.

زهدی با بیان اینکه امسال ۲۴۵ نفر از بیمه‌شدگان صندوق بازنشسته می‌شوند و به تعداد مستمری‌بگیران افزوده می‌شود ادامه داد: در ۳ ماه ابتدای سال جاری ۲۰ درصد به تعداد افراد تحت پوشش این صندوق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اضافه شده که این افزایش در راستای تحقق شعار سال و استفاده اقشار تولیدکننده و مولد از خدمات بیمه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به یک‌ هزار و ۱۰۰ نفر از مستمری‌بگیران صندوق ارائه شده تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تمام مستمری‌بگیران تا انتهای امسال از این تسهیلات بهره ببرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان مرکزی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و آسیب آن به بیمه‌شدگان این صندوق گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷ برای بیمه‌شدگان طراحی شده و اعضای این صندوق یا عضوی از خانواده آنها که به کرونا مبتلا شدند می‌توانند عدد ۵ را به این سامانه پیامک کنند تا بررسی‌ها برای تأیید انجام شود و پس از تأیید علاوه بر مبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات، ۲ تا پنج میلیون ریال نیز کمک بلاعوض به آنان پرداخت می‌شود که تاکنون ۶۹ نفر ثبت نام کردند و برای ۱۹ نفر تأییدیه صورت گرفته و این مبالغ پرداخت شده است.

زهدی با بیان اینکه استان مرکزی سومین استان پیشرو در کشور در طرح ساماندهی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر کار خود را شروع کرده و از 86 کارگزار به 33 کارگزاری کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از ۳۳ کارگزار ۱۸ کارگزار شرکت‌های بخش خصوصی، ۱۴ کارگزاری هم به شکل تعاونی تولید روستایی و ۱ کارگزاری نیز در قالب دهیاری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی با بیان اینکه شهرستان محلات در زمینه جذب عضو در صندوق فعالیت‌های خوبی داشته و در این راه پیشرو بوده است افزود: جذب عضو در صندوق این شهرستان از سال ۹۶ تا ۹۹ نسبت به ۱۲ سال گذشته افزایش ۲۵۷ درصدی داشته است.

زهدی با بیان اینکه ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهند یادآور شد: از این تعداد ۵۸ هزار و ۶۲۳ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان شده و تا به امروز ۹ هزار و ۶۳ نفر در استان بازنشسته شده‌اند.

به گفته وی شهرستان شازند رتبه اول مستمری‌بگیران و محلات کمترین مستمری‌بگیر این صندوق را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی نرخ بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر را پنج درصد از سطح درآمد اعضا عنوان کرد و ادامه داد: ۱۰ درصد نیز از طرف دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

وی پرداختی معوقات مستمری‌بگیران این صندوق در استان مرکزی را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

۶۵۱ میلیارد تومان سهم استان مرکزی از تسهیلات جبران خسارت کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست خبری با اشاره به تخصیص تسهیلات کرونا به استان گفت: رقم در نظر گرفته شده تسهیلات توسط دولت در این خصوص ۴۴ هزار میلیارد بوده که ۶۵۱ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد به استان اختصاص پیدا کرده است.

محمدتقی آبایی‌هزاوه با بیان اینکه ۲۱ هزار واحد صنفی در استان مرکزی به‌واسطه شیوع بیماری کووید۱۹ دچار آسیب و خسارت شده‌اند اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۷۲ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/خبرنگار حمیدرضا جلالی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول