اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فعالیت مجازی کتابخانه تخصصی کودک قشم در روزهای کرونایی+فیلم

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم از تداوم فعالیت این کانون و کتابخانه تخصصی کودک قشم با افزون بر ۱۰ هزار جلد کتاب به صورت مجازی خبر داد.

فعالیت مجازی کتابخانه تخصصی کودک قشم در روزهای کرونایی+فیلم

فرحناز شهنوازی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم به مناسبت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم در اولین روزهای کرونایی قادر به پذیرش عضو در کتابخانه نشد و از این روی فعالیت‌های خود را به صورت مجازی آغاز کرد.

وی افزود: اعضای کانون را در فضای مجازی به گروه کودک دختر، کودک پسر، گروه نوجوان تقسیم و در کنار آن انجمن قصه‌گویی، کارگاه داستان نویسی، کارگاه شعر سرایی ایجاد شد.

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم تصریح کرد: این کانون از کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان با افزون بر ۱۰ هزار جلد کتاب برخوردار است.

شهنوازی ادامه داد: از این رو در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمامی فعالیت‌های کانون مستلزم کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

وی اضافه کرد: تولید محتوا و کار در حوزه‌های همچون کاردستی، کاغذ و اوریگامی، سفالگری، انیمیشن، شعرخوانی، قصه‌گویی و روخوانی کتاب از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

 

 

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم گفت: همچنین با جلب مشارکت والدین برای انجام کار گروهی، حس امنیت و ایجاد فضایی شاد و به دور از استرس برای کودکان فراهم می‌شود.

شهوازی افزود: در زمان شیوع کرونا طراحی برنامه‌های روخوانی به صورت آنلاین با اعضای کانون و خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفت و در آن کتاب و متن آن از قبل در اختیارشان می‌گیرد و در ساعت و تاریخ مشخص به کتابخوانی دورهمی می‌پردازیم.

وی بیان کرد: فعالیت گروهی مشترک این کانون برای ترویج کتابخوانی از طریق کار گروهی خانوادگی، تصویرسازی و سایر اقدامات متناسب با ظرفیت‌های فضای مجازی در حال انجام است.

 

 

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم اظهار داشت: کتاب‌هایی با مضامین  اجتماعی که موضوعات دوستی و محبت داشته و سرشار از هیجان و حادثه باشد در بین کودکان مخاطب بیشتری دارد.

شهبازی ادامه داد: هدیه خوبان، شاه میداس و انگشتان جادویی، دخترک مو فرفری، گوسفندی که میخواست بزرگ باشد، گروفالو از برترین کتاب‌های مورد علاقه کودکان کانون است.

وی بیان کرد: نوجوانان نیز به کتاب‌های همچون جزیره بی‌تربیت‌ها، جزیره هزار داستان، جادوگر بیکار، دلقک، کرمی که هیولا شد، هستی، مجموعه سه جلدی سیاه دل و  طلسم سیاه دل علاقه دارند.

 

 

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم خاطرنشان کرد: این کانون با یک هزار و ۱۰۰ عضو در حال فعالیت است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول