اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

متهم فرار مالیاتی ۱۱۰میلیاردی در بندرعباس روانه زندان شد

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یکی از مودیان مالیاتی به اتهام‌های «فرار مالیاتی ۱۱۰میلیارد تومانی طی ۳ سال»، «سوء‌استفاده از مجوز افراد غیر درزمینه‌ی واردات کالا» و «جعل امضای اوراق گمرکی» با قرار وثیقه روانه زندان شد.

متهم فرار مالیاتی ۱۱۰میلیاردی در بندرعباس روانه زندان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار غلامرضا جعفری اظهار کرد: فردی با نام یک شرکت مشخص، در سال‌های ۱۳۹۱تا ۱۳۹۴ در بندرعباس با انجام فعالیت‌های گسترده اقتصادی خود از جمله واردات کالا با گرفتن کارت بازرگانی فعالیت داشته که با گذشت چندین سال از تاسیس این شرکت؛ هیات مدیره آن هیچ‌گونه اظهارنامه‌ای جهت اعلام اقدامات تجاری به اداره امور مالیاتی استان ارسال نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: با اقدام اطلاعاتی و پلیسی و با حضور کارشناسان انتظامی در اداره کل امور مالیاتی و گمرکات استان نسبت به رصد میزان واردات، نوع کالای واردشده، مشخص شد این شرکت از طریق یکی از گمرکات استان کالاهای مختلفی از جمله خودرو، لاستیک و برنج به صورت کلان و توسط افرادی با استفاده از وکالت‌نامه از سوی شرکت، ترخیص کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با بررسی‌های دقیق و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی درباره‌ی عملیات‌های تجاری انجام شده، مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی مرتبط با عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ توسط اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان استخراج شد.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدام‌های تکمیلی برای شناسایی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت، مشخص شد مدیرعامل شرکت، خانمی به هویت (ر .ت) ساکن بندرعباس که از افراد ضعیف و بی‌بضاعت بوده و با کارگری در منزل  پدر فردی به‌نام (م. ص) مخارج خود را تامین می‌کرده است که نامبرده از موقعیت و بی‌سوادی این زن سوء‌استفاده کرده و به بهانه بیمه کردن، وی را به دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها برده و با ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی اقدام به فعالیت اقتصادی در سطح شهرستان بندرعباس می‌کرد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت وجود خارجی نداشته و آدرس دقیقی از محل سکونت زن معرفی شده به عنوان مدیرعامل در دسترس نبود، لذا با بهره‌گیری از شیوه‌های خاص پلیسی محل سکونت وی شناسایی و پس ازه ماهنگی با مقام قضایی نامبرده به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شد.

این فرمانده انتظامی عنوان کرد: در تحقیقات به‌عمل آمده از وی درباره‌ی چگونگی فعالیت و فرار مالیاتی، مشخص شد شرکت موصوف متعلق به (م. ص) بوده که با توجه به اظهارات آن زن و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم  شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های فنی به‌عمل آمده و مواجه شدن با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و با صراحت به ثبت شرکت به‌نام افراد غیر و فرار مالیاتی بدون آگاهی خانم یادشده از بزه انتسابی، اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: این متهم با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا اعزام  و در اجرای دستور مقام قضایی ضمن الزام به پرداخت مالیات وضع شده، نامبرده به اتهام سوءاستفاده از مجوز افراد غیر درباره‌ی واردات کالا و همچنین جعل امضاء اوراق گمرکی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول