اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

وزارت خارجه چین ضمن دفاع از عملکرد سازمان جهانی بهداشت، تصمیم آمریکا برای خروج از این نهاد سازمان ملل را در بحبوحه شیوع جهانی کرونا محکوم کرد.

چین خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اقدام آمریکا در خروج از سازمان جهانی بهداشت را نشانه دیگری از رویکرد یک‌جانبه‌گرایی واشنگتن و خروج از گروه‌ها و شکستن قراردادها خواند.

وی در نشست روزانه خود تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین نهاد بین‌المللی در زمینه امنیت بهداشت عمومی جهان است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، او در ادامه در اشاره به شرایط سختی که جهان به دلیل همه‌گیری کرونا در آن قرار دارد، گفت خروج آمریکا از این سازمان تلاش‌های ضدهمه‌گیری در سطح بین‌المللی را تضعیف می‌کند و بخصوص تاثیر منفی جدی بر کشورهای در حال توسعه که به حمایت بین‌المللی نیاز مبرم دارند، خواهد داشت.

«باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا رسما این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «کنگره اطلاعیه‌ای دریافت کرد که رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه همه‌گیری (ویروس کرونا) آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.»

منندز در ادامه این پیام توئیتری با ناهماهنگ و هرج و مرج توصیف کردن نحوه واکنش دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا، نوشت: «این اقدام باعث حفاظت از منفعت یا زندگی آمریکایی‌ها نمی‌شود و آمریکایی‌ها را بیمار و تنها می‌کند.»

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا هم در واکنش به این اقدام ترامپ گفت که در روز نخست ریاست‌جمهوری خود، آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت باز خواهد گرداند.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «زمانی که آمریکا در تقویت بهداشت جهانی نقش داشته باشد، آمریکایی‌ها ایمن‌تر خواهند بود. در روز نخست به عنوان رئیس جمهور، بار دیگر به سازمان جهانی بهداشت خواهیم پیوست و رهبری در عرصه جهانی را باز می‌گردانیم.»

خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت در حالی است که طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، این کشور با ابتلای ۵۸ هزار و ۲۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ظرف شبانه‌روز گذشته، باز هم در آمار ابتلای روزانه رکورد زد.

از طرف دیگر، طبق این آمار و ارقام، در ۲۴ ساعت گذشته، یکهزار و ۱۷۱ مورد جدید در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار کلی قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور به ۱۳۱ هزار و ۴۵۵ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید جانز هاپکینز با آمار چند روز گذشته این مرکز نشان می‌دهد که مجدداً تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع تاکنون یک رکورد تازه‌ای زده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز علیرغم آنکه در روزهای گذشته روندی نزولی داشته، مجدداً به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل در گزارشی اعلام کرد که طبق برآوردهای کارشناسان بهداشت آمریکا، احتمال می‌رود در روزهای آتی، آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به ۶۰ هزار نفر برسد که این رقم بسیار بیشتر از زمانی است که نیویورک در ماه آوریل و در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده شناخته شده بود.

در حال حاضر، چهار منطقه در آمریکا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کرونا شناخته شده است که ظرفیت بیمارستان‌ها در این مناطق به سرعت در حال اتمام است.

بر اساس این گزارش، شیوع ویروس کرونا در آریزونا، تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا به شدت رو به گسترش است به طوریکه کارشناسان می‌گویند این مناطق به کانون‌های جدید شیوع کرونا در ایالات متحده که بالاترین رقم ابتلا و فوتی در جهان را دارد، تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول