اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امدادرسانی هلال‌احمر به ۷۰۵ نفر از حادثه دیدگان در بهار ۹۹

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به حادثه دیدگان تحت پوشش جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری، ۷۰۵ نفر در حوادث مختلف امدادرسانی شدند که از این تعداد ۱۷۶ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شد.

امدادرسانی هلال‌احمر به ۷۰۵ نفر از حادثه دیدگان در بهار ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۴۸۳ نفرروز، نجاتگر در قالب ۴۲۸ تیم در مأموریت‌های مختلف امدادی طی سه‌ماهه نخست سال جاری حضور داشتند، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان از آمادگی لازم برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران‌ها برخوردار بوده و پیشگیری و فراگیری آموزش‌های امدادی مهم‌ترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت و سیاست جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک‌نهاد مردمی، کمک و امدادرسانی در سوانح و حوادث است، افزود: هر زمان و هرکجا که مردم نیازمند کمک باشند، جمعیت هلال‌احمر وارد عمل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی یکی از کارگروه‌های فعال و مهم اداره کل مدیریت بحران استان است، گفت: در حال حاضر آمادگی مطلوبی در خصوص کمک‌رسانی  در استان گیلان وجود دارد.

غلامی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولین در راستای ارتقای این آمادگی در زمینه مدیریت بحران و سوانح بیان کرد: آمادگی لازم در واحدهای امداد و نجات تنها راهکار مقابله با بحران و حوادث و کاهش تلفات ناشی از آن است.

وی با اشاره به حادثه دیدگان تحت پوشش جمعیت هلال‌احمر گیلان افزود: طی سه‌ماهه نخست سال جاری، ۷۰۵ نفر در حوادث مختلف امدادرسانی شدند که از این تعداد ۱۷۶ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با اشاره به تعداد مأموریت‌های نجاتگران در حوادث جاده‌ای طی سه‌ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر گیلان در ۱۷۸ مأموریت امداد جاده‌ای حضورداشته‌اند.

غلامی با اشاره به آمار حوادث جاده‌ای در سطح استان اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال ۶۲ درصد حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای بوده که نسبت به سه‌ماهه نخست سال گذشته تغییری ایجاد نشده است.

وی با اشاره به عملیات رهاسازی در سطح جاده‌ها گفت: ۲۳ مورد عملیات رهاسازی در سطح جاده‌های استان با کمک تجهیزات پنوماتیک نجات انجام‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به پاسخگویی شبانه‌روزی ندای امداد بیان کرد: سامانه ۱۱۲ این جمعیت به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم برای هر حادثه‌ای است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول