اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ارائه خدمات مشاوره به بیش از 35 هزار نفر در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از ارائه خدمات مشاوره‌ای حضوری و تلفنی به بیش از 35 هزار نفر در استان قزوین خبر داد.

ارائه خدمات مشاوره به بیش از 35 هزار نفر در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در آستانه چهلمین سالروز تاسیس این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مقدمه کاهش آسیب‌های اجتماعی و معلولیت است.

وی همچنین با اشاره به خدمات ارائه شده به معلولین و خانواده های آنان در استان قزوین افزود: در سه ماهه نخست امسال 48 واحد مسکونی به خانواده های معلول استان قزوین واگذار شده است.

 

کمک 96 میلیارد ریالی خیرین به سازمان بهزیستی

وارثی ادامه داد: همچین از سال کذشته تا به امروز بالغ بر 96 میلیارد ریال کمک مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی خیرین استان قزوین به این سازمان اهداء شده است.

وی بیان کرد: همچنین با هدف توسعه خدمات به جامعه هدف بهزیستی 53 مرکز مثبت زندگی در تمام مناطق شهری و روستایی استان قزوین تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در تلاش هستیم تا پایان تابستان سه مرکز جامعه ترک اعتیاد را برای بهره‌برداری جامعه هدف آماده و تحویل دهیم.

وی بیان کرد: این مراکز با نگاهی کاملا علمی و برای اقامت‌های چهارماهه، هشت ماهه و همچنین خدمات سرپایی آماده خواهند شد.

وارثی عنوان کرد: هم‌اکنون 35 مرکز به صورت شبانه‌روزی به 28 هزار معلول استان قزوین خدمات توانبخشی و تخصصی ارائه میکنند.

وی اضافه کرد: در هفته بهزیستی نیز جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه معلولین استان قزوین، با کمک دستگاه‌هایی همچون راه، مسکن و شهرسازی و مساعدت استانداری کلنگ مرکز مداخله در بحران استان با اعتباری بالغ 13 میلیارد تومان به زمین خواهد خورد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بخش اعظمی از خدمات این سازمان را ارائه مشاوره به مردم دانست و افزود: در یک سال اخیر بیش از 15 هزار 800 نفر به مراکز مشاوره خصوصی و دولتی در استان مراجعه و از خدمات این مراکز بهره‌مند شده اند.

وی عنوان کرد: مشاوره تلفنی این سازمان نیز روزهای شلوغی را پشت سر گزرانده و در یکسال گذشته 19 هزار 549 نفر به صورت تلفنی و از طریق شماره تلفن 1480 مشاوره لازم را دریافت کرده‌اند.

وارثی تصریح کرد: همچنین اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 نیز مورد اعتماد مردم بوده و تماس های زیادی با موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری داشته‌ایم.

وی گفت: بخش اعظمی از خدمات این سازمان در حوزه کمک‌های مالی برای روان‌سازی زندگی معلولین است و در همین راستا به 221 دانشجو کمک‌های مالی لازم برای ادامه تحصیل انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: همچنین برای 432 خانواده دارای معلولیت نخاعی پرستار و هزینه لازم برای مناسب‌سازی زندگی 256 معلول نیز تأمین شده است.

وی اظهار کرد: استفاده از پوشش بیمه‌ای برای ۱۱ هزار نفر و بهره مندی ۱۳۸۴ دانش آموز از کمک‌های تحصیلی از دیگر خدمات این سازمان به خانواده بهزیستی است.

وارثی از اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی در استان قزوین خبر داد و بیان کرد: طرح غربالگری بینایی و شنوایی مقدمه ای برای کاهش معلولیت است و بی توجهی به آن علاوه بر اینکه آسیب‌های زیادی را برای خود فرد به دنبال دارد، هزینه زیادی را نیز به جامعه تحمیل میکند.

 

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم با مشارکت 40 هزار کودک

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم  برای کودکان 3 تا 6 سال از 15 تیر در سراسر استان آغاز شده و شهروندان می توانند ظرف مدت سه ماه با حضور در  ۲۶ پایگاه سنجش بینایی در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در یک سال اخیر بیش از 40 هزار نفر در این غربالگری شرکت کرده که در نهایت 600 کودک مبتلا به تنبلی چشم در استان شناسایی شدند.

وی از راه‌اندازی مرکز «موبایل ون» در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در پاتوق‌های پنهان و آشکار معتادان متجاهر حاضر شده و  خدماتی همچون «سرنگ، سوزن و لوازم پیشگیری از کرونا» به آنها ارائه میکند.

وارثی ادامه داد: در حالی که 700 خانواده در استان در نوبت دریافت کودک از شیرخوارگاه هستند، 13 کودک به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

وی همچین از تلاش برای کاهش طلاق در استان خبر داد و بیان کرد: سامانه تصمیم در استان قزوین با هدف کاهش طلاق تشکیل شده و توانسته در یکسال اخیر بین 20 درصد از مراجعین خود سازش برقرار کند.

این مسؤول از اشتغال‌زایی برای 710 معلول در استان خبر داد و تصریح کرد: این در حالی‌است که تعهد ما در استان 670 نفر بود.

وی در پایان یادآور شد: در رابطه با آسیب‌های نیاز به یک باور اجتماعی داریم و همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پای کار باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول