اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایده های قابل اجرا در چالش کرونا به مرحله تولید راه پیدا می کنند

سرپرست تیم داوران علمی پزشکی چالش کرونا گفت: حمایت از ایده های افراد صاحب تفکر در چالش های اینچنینی اتفاق می افتد و اگر قابلیت اجرا داشته باشند به مرحله تولید نیز راه می یابند.

ایده های قابل اجرا در چالش کرونا به مرحله تولید راه پیدا می کنند

مدرس موسوی سرپرست تیم داوران علمی پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به بحران ویروس کرونا در سراسر جهان اظهار کرد: این ویروس ابتدا از چین سپس در سایر کشورها شیوع یافت.

وی افزود‌: مدتی پس از این بحران فراخوانی در کشور تحت عنوان چالش کرونا در کشور مطرح شد که مخاطب این چالش، مردم و جوامع دانشگاهی بودند.حدود چند صد طرح در حوزه‌های مختلف در این چالش در دو بخش ایده محور و محصول محور توسط ملت ایران ثبت شد.

سرپرست تیم داوران علمی پزشکی افزود: درغربالگری اولیه ایده‌ها، حدود ۴۰۰طرح به مرحله بعدی منتقل و حدود ۲۰۰ طرح در حوزه‌های پزشکی و دارویی بودند که به دبیرخانه چالش کرونا جهت غربالگری اولیه و ادامه مراحل رسیده است.

وی با تاکید به ادامه مرحله داوری گفت: پس از غربالگری ایده‌ها، در مورد طرح‌هایی که به مرحله بالاتری جهش یافتند، با صاحب ایده تماس می‌گیریم و سعی می‌کنیم حمایت‌هایی که آن‌ها نیازمند آن هستند را برایشان فراهم کنیم.

موسوی با اذعان به مراحل پایانی داوری ایده‌ها عنوان کرد: پس از غربالگری و داوری اولیه، ایده‌ها به مرحله بعدی منتقل و به دو بخش تقسیم می شوند، برخی طرح‌ها به مرحله تولید راه‌ می‌یابند، برخی ایده‌ها باید مدارک موردنظر را تکمیل کنند و برخی ایده‌ها هم مبنای علمی و ارزش حمایت ندارند که این طرح‌ها برگشت خواهند خورد.

سرپرست تیم داوران علمی پزشکی با اشاره به اینکه چالش کرونا موقعیت مناسبی است، تصریح کرد: در چالش های مختلف از جمله چالش کرونا از ایده های برخی از افراد صاحب تفکر که به خط تولید نمی‌رسند و هیچ‌گاه حمایت و نمی‌شوند، حمایت می‌شود و اگر قابلیت اجراشدن را داشته باشند به مرحله تولید نیز راه‌ می‌یابند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول