اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دانشگاه فنی حرفه ای وارد آموزش هیربدی می شود/شیوه ترکیبی نیاز واقعی مراکز علمی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برای این که از معایب دور و از مزایا آموزش سنتی و مجازی استفاده شود باید از آموزش‌های هیبریدی استفاده کرد زیرا آموزش‌های ترکیبی و آمیخته در دنیا رونق پیدا کرده است.

دانشگاه فنی حرفه ای وارد آموزش هیربدی می شود/شیوه ترکیبی نیاز واقعی  مراکز علمی

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،درباره آموزش بر بستر فضای مجازی به جای آموزش حضوری  گفت: تجربه‌های آموزشی از گذشته تا به حال متفاوت بوده است. یعنی استاد ، معلم ، دانشجو و شاگرد در یک کلاس آموزشی به صورت شفاهی به گفت وگو ، تعامل و یادگیری می پرداختند اما بعد از آن وارد فضاهای الکترونیکی و فراهم شدن زیرساخت‌‌های آموزشی و یادگیری الکترونیکی شدیم که تحولات فناوری این شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرد.

* آموزش مبتنی بر فضاهای مجازی محتوا آموزشی را به شیوه‌های گوناگون انتقال می دهد

وی افزود: قطعا آموزش مبتنی بر فضاهای مجازی و الکترونیکی دسترسی به آموزش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیاد و محتوا آموزشی را به شیوه‌های گوناگون انتقال می دهد چرا که احتیاج به زمان و فضای زیاد ندارد که این خود یک مزیت محسوب می‌شود و در زمان و مکان‌های مختلف می‌توان به آموزش و یادگیری پرداخت و دسترسی به آموزش سریع برای تمام افراد در آن واحد وجود دارد که اینها حسن‌های آموزش و یادگیری الکترونیکی است.

*  آموزش چهره به چهره بسیار مهم است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه  آموزش چهره به چهره بسیار مهم است ، افزود: در آموزش مجازی اگر تعامل بین استاد و شاگرد فراهم نباشد بسیاری از محتوای درسی به طور کامل و شفاف منتقل نمی شود زیرا یادگیری و یاددهی به ارتباطات معلم و استاد و دانشجو بستگی دارد. 

* می خواهیم وارد آموزش‌های ترکیبی و آمیخته شویم

صالحی عمران ادامه داد: برای این که از معایب دور و از مزایا آموزش سنتی و مجازی استفاده شود باید از آموزش‌های هیبریدی استفاده کرد زیرا  آموزش‌های ترکیبی و آمیخته در دنیا رونق پیدا کرده  است و هر دو روش را به‌کار می‌گیرند که در این رابطه ما سعی میکنیم که وارد آموزش‌های ترکیبی و آمیخته شویم.

* دانشگاه فنی حرفه ای می خواهد ترکیبی از آموزش سنتی و مجازی را اجرا کند 

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی حرفه ای به دنبال  آموزش سنتی و مجازی است تا بتواند  از مزایای هر دو آنها برخوردار شویم. زیرا اگر بنای آموزش سنتی باشد مسأله‌ای مانند ویروس کرونا سیستم آموزشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مختل می کند و اگر از آن طرف فقط از فناوری‌های جدید استفاده کنیم نمی‌توانیم سطح دسترسی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا ببریم و در بحث کارگاه‌ها دروس عملی احتیاج به تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داریم. 

* بهترین سیستم ترکیب از آموزش سنتی و مجازی تحت عنوان آموزش هیبریدی است

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه و آزمایشگاه‌های مجازی فراهم شده است که می توان بسیاری از دروس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجازی آموزش داد درواقع باید بگویم این یک مزیتی است که باید از آن استفاده کنیم از طرفی باید بگویم بهترین سیستم ترکیبی از آموزش سنتی و مجازی تحت عنوان آموزش هیبریدی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول