اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

موفقیت «یلدا» در جشنواره صوفیه/ «این سو، آن سو» به جشنواره براتیسلاوا راه یافت

انیمیشن ایرانی «این سو، آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی به بخش مسابقه جشنواره دوسالانه‌ «براتیسلاوا» اسلواکی راه یافت.

موفقیت «یلدا» در جشنواره صوفیه/ «این سو، آن سو» به جشنواره براتیسلاوا راه یافت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سی‌اُمین دوره جشنواره دوسالانه فیلم انیمیشن «براتیسلاوا» از ۵ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۸ تا ۱۳ آبان ۹۹) در کشور اسلواکی برگزار می‌شود و انیمیشن «این سو، آن سو» ساخته لیدا فضلی در بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئولان این جشنواره فیلم‌های برگزیده را با نگاه ویژه به سینمای کودک و آثار هنری انتخاب کرده و هر سال حدود ۱۰۰ فیلم انیمیشن را به نمایش می‌گذارند.

این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره «کارتون کلاب» ایتالیا که از ۱۹ تا ۲۹ مردادماه ۹۹ در شهر ریمینی برگزار می‌شود هم شرکت دارد. نشان اصلی این جشنواره، جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award است که برگرفته از مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط انیماتور مشهور ایتالیایی «برونو بوزتو» است.

انیمیشن «این سو، آن سو» یکی از آثار منتخب بخش رسمی چهارمین دوره جشنواره کودک هنگ‌کنگ نیز هست که به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، هفته آخر مردادماه ۹۹ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

این فیلم در ماه شهریور هم در بخش مسابقه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «گلدن کوکر» صوفیه بلغارستان به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه داستان انیمیشن «این سو، آن سو» نیز آمده است: هیچ مرزی نمی‌تواند مانع شکل‌گیری دوستی‌ها و محبت بین کودکان شود. کاش به‌راستی دنیای بزرگسالان هم مانند دنیای کودکان پُر از صلح و دوستی باشد.

 

* موفقیت «یلدا» در جشنواره صوفیه

هیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر (کارگردان دختری با گوشواره مروارید و امپراطور) جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را برای فیلمنامه «یلدا» به مسعود بخشی از ایران اهدا کرد.
 داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه را که مهمترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره‌های معتبر جهانی محسوب می‌شود، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس (تهیه کننده مکزیکی روما ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و سه جایزه اسکار و نیز هلی ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن ٢٠١٣)، ایرمنا چیچیکووا (بازیگر بلغاری‌الاصل فیلم ویکتوریا و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان) و جیم استارک (تهیه‌کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله قهوه و سیگار و قطار اسرارآمیز) تشکیل می‌دادند.
امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ٢٥ ژوئن تا ١٩ ژوئیه ۲۰۲۰ (٥ تا ٢٩ تیر۱۳۹۹) برپاست و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخب خود را نمایش خواهد داد.
«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای هنرو‌تجربه تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول