اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

واحدهای تولیدی بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند

نماینده عالی دولت در گیلان تأکید کرد که باید واحدهای تولیدی تحت مدیریت بانک‌ها در استان، به بخش خصوصی توانمند بومی واگذار شوند.

واحدهای تولیدی بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دبیر کشوری این کارگروه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با تأکید بر اینکه برای بانک‌ها تکلیف واگذاری حداقل ۳۰ درصد از واحدهای تحت تملیک را تا پایان سال تعیین کرده‌ایم، اظهار کرد: وظیفه بانک‌ها، بنگاه‌داری نیست و در این شرایط دشوار اقتصادی، همه بانک‌ها به فروش اموال مازاد خود موظف شده‌اند. 

وی با بیان اینکه با توجه به تجربه ناموفق برخی واگذاری‌ها در قالب خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته، تأکیدداریم در واگذاری‌ها حقوق حقه کارگران، تداوم تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد، گفت: بخش خصوصی توانمند برای خرید و اداره بنگاه‌های تحت تملیک در استان وجود دارد که ترجیح ما بر استفاده از نیروهای بومی توانمند در واگذاری‌هاست.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست استان عدم تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در حال فعالیت است، افزود: از بانک‌هایی که در استان مدیریت بنگاه‌ها را بر عهده‌دارند، انتظار داریم برنامه مشخص خود را برای سرمایه‌گذاری یا واگذاری واحدها و نیز تعیین تکلیف بدهی خود به دستگاه‌های خدمات رسان ارائه دهند.

گفتنی است در این جلسه که دکتر زالی دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز حضور داشت؛ به مشکلات هشت واحد تولیدی بزرگ مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) رسیدگی و برای رفع موانع فعالیت این واحدها مصوباتی تعیین شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول