اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

باید میان آموزش عالی و نیازهای جامعه ارتباط ایجاد شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبری تأکید داشتند که باید میان آموزش عالی و نیازهای جامعه یک ارتباط وسیع ایجاد شود.

باید میان آموزش عالی و نیازهای جامعه ارتباط ایجاد شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در نشست انعقاد تفاهم‌نامه میان این دانشگاه و شورای عالی استان‌ها گفت: یک همسانی و یک مشابهت میان شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی افزود: لازم است در سال بیش از یک بار در خدمت شما عزیزان باشم. مدل دانشگاه آزاد اسلامی مدلیست که در غرب با رویکردی خاص به وجود آمد؛ اما در نظام اسلامی ما و به خصوص در این دوره که من ریاست را بر عهده دارم بنا است از این بستر دانشگاه اجتماعی در جهت توسعه منطقه‌ای و تأمین آینده در هر منطقه استفاده کنیم.

طهرانچی گفت: در گذشته اگر به کشور نگاه کنیم از یک مقطعی بحث می‌شود که ما در کشور کارشناس می‌خواهیم. مجموعه‌ای از ادارات داشتیم اما کارشناس لازم را برای مدیریت و حضور در آن نداشتیم.

وی افزود: در ابتدا افراد به خارج از کشور فرستاده می‌شدند اما بعد از آن ساخت دانشگاه تهران آغاز می‌شود و نهایتا تصمیم گرفته می‌شود که در تهران تعداد زیادی دانشگاه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: البته بنیاد دانشگاه در ایران هم دین ستیز و هم غیر اصولی بوده‌است؛ اما بعد از انقلاب دانشگاه آزاد شکل گرفت تا این دو مشکل را بر طرف کند.

طحرانچی ادامه داد: اینکه می‌گویید مردم با عشق و علاقه اموال خود را هبه کردند دلیلش این بود که می‌‎گفتند موتور محرک شهرشان دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اینکه شش میلیون فارغ‌التحصیل از ۱۰ میلیون فارغ التحصیل در کشور مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌است؛ یعنی مردم اعتقاد داشته‌اند که از مسیر دانشگاه آزاد اسلامی به موفقیت و حرکت و پیشرفت می‌رسند.

وی افزود: اما رویکرد مردم وقتی به سمت تحصیلات تجربی رفت و تقاضا در این حوزه افزایش یافت مشخص شد که مردم از تحصیلات توقع اشتغالزایی هم دارد و می‌خواهند در ازای پولی که می پردازند موفقیت شغلی هم پیدا کنند.

طحرانچی گفت: بارها رهبری تذکر دادند که باید بین آموزش عالی و نیازهای جامعه گره ایجاد شود و این دو حوزه به همدیگر گره بخورند و مرتبط باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار کرد: جایگاه شورای عالی استان‌ها جایگاه رفیعیست و ما به اهمیت این جایگاه اطمینان داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول