اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

جلالی: امیدوارم پروژه‌های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل زودتر به نتیجه برسد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت با رفع بوروکراسی اداری زودتر به نتیجه برسد.

جلالی: امیدوارم پروژه‌های مشترک ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل و نقل زودتر به نتیجه برسد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست کارگروه انرژی کمیسیون مشترک ایران و روسیه امروز (چهارشنبه) ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاونان وزارت خانه های نفت و نیرو ایران و معاون وزارت انرژی روسیه برگزار شد. 

در این نشست کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اراده و جدیت روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی اعلام کرد: روابط دو کشور ایران و روسیه پایدار و مبتنی بر واقعیتها است. روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، امنیتی، دفاعی و نظامی پیشرفت خوبی داشته است. اما روابط اقتصادی و فرهنگی همپای روابط سیاسی دو کشور رشد نکرده و توسعه این روابط پشتوانه‌ای برای روابط سیاسی دو کشور خواهد بود.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری جدی دو طرف شاهد پویایی و گسترش روابط اقتصادی در هر دو سطح دولتی و خصوصی با توجه به ظرفیت‌های عظیم دو کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: وزرای نیرو و انرژی به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور تلاش های زیادی برای رفع موانع داشته‌اند. ما از این تلاش‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم پروژه‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت با رفع بوروکراسی اداری زودتر به نتیجه برسد.

در این نشست زمانی نیا معاون وزیر نفت کشورمان به عنوان رئیس ایرانی کارگروه و تیخانوف معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیس روس کارگروه انرژی با اشاره به توافقات انجام شده برای تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های مربوط به همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، همکاری در اوپک پلاس ، نیروگاه‌های در دست احداث و نیز مشارکت روسیه در پروژه های مربوط به حمل و نقل، خواستار تداوم رایزنی های تخصصی و کارشناسی برای این پروژه ها و همچنین تعریف پروژه‌های آتی همکاری شدند. 

 این ویدئو کنفرانس که در دو بخش صبح و بعداظهر برگزارشد کارشناسان حوزه‌های مختلف انرژی از دو کشور روند همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش فارس، «آناتولی تیخانوف» معاون وزیر انرژی و دبیر روس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه روز جمعه ۱۳ تیر در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این ملاقات نحوه برگزاری شانزدهمین دور کمیسیون مشترک دو کشور در سپتامبر سال جاری مورد گفت‌وگو قرار گرفت و قرار شد این اجلاس در موعد مقرر به صورت حضوری و یا مجازی برگزار شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول