اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

تهران شرایط میزبانی برگزاری آزمون‌ها را ندارد/ضرورت کاهش فعالیت ادارات

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با درخواست از وزیر بهداشت برای دادن اختیارات بیشتر به ستاد کرونا در تهران، گفت: باید فعالیت کاری ادارات تقلیل یافته و برگزاری آزمونها تعطیل شود.

تهران شرایط میزبانی برگزاری آزمون‌ها را ندارد/ضرورت کاهش فعالیت ادارات

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران در جلسه اضطراری ستاد فرماندهی و مدیریت کرونا که با حضور وزیر بهداشت در حال برگزاری است، با اشاره به آخرین وضعیت شهر تهران، اظهار داشت: بر اساس آمارها 44.7 درصد از مردم برای انجام کارهای روزانه خود و 25.2 درصد برای خرید به بیرون از خانه مراجعه می‌کنند که می‌توان با طراحی خریدهای مجازی بخش زیادی از این ترددها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کرد.

وی ادامه داد: همچنین 62 درصد مردم معتقد هستند که فاصله گذاری اجتماعی در مترو به صورت کم انجام می‌شود؛ ضمن این که 92 درصد مردم نیز اظهار داشتند که مراکز درمانی اطراف خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شناسند. همچنین 77.9 درصد مردم اظهار داشته‌اند که کرونا با گرما ضعیف نمی‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه از هشتم تیرماه کم کم آمار مراجعه به مراکز درمانی افراد مبتلا به کرونا و افراد بستری شده در حال افزایش بوده است، گفت: عمده فوتی‌های ما در تهران مربوط به 2،4، 14 و 15 بوده است.

زالی با ارائه درخواست‌هایی از وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: این درخواست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم تا هر آنچه می‌توانید در افزایش اختیارات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ابرام بورزید و باید با فراغ بال و آزادی عمل بیشتری فعالیت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم؛ چراکه بعضا دچار تعارض و نفی بسیاری از مصوبات ستاد بوده‌ایم.

وی با اشاره به حجم زیاد فعالیت‌های کادر درمان در مراکز درمانی شهر تهران، خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد قابل توجهی از همکاران ما مجددا به کرونا مبتلا شده‌اند و 4 هزار و 400 نفر از پرسنل مراکز درمانی در تهران به این ویروس مبتلا شده؛ به طوری که فقط در روز جاری 250 نفر از نیروهای مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران مرخصی استعلاجی گرفته‌اند؛ در نتیجه در خواست داریم تا در خصوص افزایش نیروی انسانی، نیروهای بهداشتی، افزایش نیروهای پرستاری، و استفاده بهینه از افرادی که در قالب قراردادهای 89 روزه و قرارداد معین فعالیت می‌کنند توجه شود و این از نیازهای جدی ماست.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نارضایتی پنهان نیروهای حوزه بهداشت و درمان از عدم تحقق مشوق‌های مالی، بیان داشت: امیدواریم این پرداخت‌ها انجام شود؛ ضمن اینکه در تهران بین 30 تا 75 درصد از بیمارستان‌ها که در تناسب با درمان کرونا فعالیت داشته‌اند با کاهش درآمد روبرو بوده‌اند؛ البته تاکنون مشکل تخت عادی و ویژه نداشته‌ایم.

زالی با تأکید بر تأمین کامل بسته‌های حمایتی برای اقشار ضعیف جامعه، یادآور شد: باید بسته‌های حمایتی مانند پرداخت تسهیلات و بیمه  این اقشار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی با گلایه از اینکه مصوبات ستاد کرونا تهران به طور کامل اجرا نمی‌شود، گفت: درخواست ما در دو فاز است؛ اول اینکه باید به شدت پروفایل اجرایی در تهران تغییر کند و ظرفیت 50 درصدی فعالیت در ادارات انجام شده و از شنبه بتوانیم این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کنیم تا برای مدت یک هفته بار بیمارستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران متذکر شد: شهردار تهران اعلام آمادگی کرده است تا به مدت یک هفته طرح ترافیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تهران ملغی کنند؛ ضمن این که با توجه به جایگاهی که برای شهرداری در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است، بودجه‌ای برای شهرداری در نظر گرفته نشده است.

زالی با اشاره به موضوع اختصاص 500 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع تاکنون یک اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه نشده و هیچ سوبسیدی در حمل و نقل عمومی برای شهرداری اختصاص نیافته و نیاز است تا جایگاه سوبسیدی برای شهرداری در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: از 48 ساعت گذشته جریان جهادی برای ضد عفونی کردن اماکن عمومی و پایانه‌ها در تهران شاهد هستیم و از امروز نیز حرکت نمادین توزیع ماسک بین رانندگان تاکسی آغاز شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ضرورت تعطیل شدن آزمون‌های مختلف، خاطرنشان کرد: قرار است 23 هزار نفر در آزمون سوادآموزی و نزدیک به 4 هزار نفر در آزمون پی اچ دی وزارت بهداشت شرکت کنند؛ در حالی که اکنون تهران شرایط لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای میزبانی این تعداد و برگزاری آزمون ندارد و باید تعلیق آزمون‌ها صورت بگیرد و همه تجمعات تعطیل شود.

زالی اضافه کرد: آخرین پیشنهاد ما بعد از انجام  این شرایط اعمال محدودیت بیشتر در تهران به مدت یک هفته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول