اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افزایش فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در راستای کارآفرینی/ فعالیت 307 کانون فرهنگی در مساجد استان ایلام

مسوول کانون‌های فرهنگی مساجد استان ایلام، گفت: در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، تلاش می‌شود فعالیت‌های کانون در بحث کارآفرینی در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و اهداف افزایش یابد .

افزایش فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در راستای  کارآفرینی/ فعالیت 307 کانون فرهنگی در مساجد استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین علی چراغی‌پور مسوول کانون‌های فرهنگی مساجد استان ایلام ظهر امروز در بازدید از خبرگزاری فارس در ایلام در جمع خبرنگاران این رسانه، گفت: خبرگزاری مذکور در راستای پیشگیری از کرونا ویروس با تهیه خبر و گزارشات در فضای مجازی استان نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در این راستا بسیار تاثیر گذار و با اهمیت است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد در راستای حمایت از خبرگزاری فارس در راستای تهیه کلیپ و... آمادگی خود را اعلام می‌دارد؛ که بدون شک، همکاری و همراهی سبب موفقیت‌های روز افزون این رسانه در سطح استان و کشور خواهد شد.

مسوول کانون‌های فرهنگی مساجد استان بیان داشت: ۳۰۷ کانون فرهنگی در مساجد استان ایلام فعالیت دارند که از این میزان  75 درصد آن در مناطق روستایی قرار دارند.

مساجد مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است

وی اظهار کرد: مساجد به عنوان مهم‌ترین رکن نظام اسلامی محسوب می‌شود؛ زیرا در این مکان‌ها دیدارهای مومنان انجام می‌شود و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین چراغی‌پور ادامه داد: در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال این کانون تلاش می‌کند، فعالیت‌های اعضا را در بحث کارآفرینی و... در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و اهداف افزایش یابد.

وی ادامه داد: تاکنون چند تفاهم نامه در سطح استان امضا شده که مهم‌ترین آن با شرکت سهامی فرش ایران بوده است و مقرر شده در مناطق روستایی استان با تولید فرش دستبافت علاوه بر اشتغالزایی، سنت قدیمی بزرگان این استان حفظ و پاسداشت شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان اینکه اعضای کانون‌های مساجد افرادی ولایت مدار، مذهبی و دارای اعتقادات خاص هستند، ادامه داد: حضور و شرکت این افراد در همایشات و برنامه‌های مختلف مذهبی و ملی در طول سال سبب ترغیب و تشویق نسل جدید جهت شرکت در مراسمات مذهبی شده و خوشبخاته این آمار روز به روز در حال افزایش است.

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت به صورت مجازی

وی تصریح کرد: با توجه به  شیوع کرونا ویروس در کشور و به تبع در استان اجرای برنامه‌های اوقات فراغت سال جاری در فضای مجازی با محوریت ائمه جمعه و جماعات، هیات امنای مساجد و سایر نهادهای فعال فرهنگی در مساجد به انجام می‌رسد.

مسوول کانون های فرهنگی مساجد استان در ادامه به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایلام دروازه عتبات عالیات نامگذاری شده و احتمال حضور مردم در راهپیمایی اربعین وجود دارد، کانون مساجد مانند سال‌های گذشته آمادگی خود را جهت برگزاری باشکوه این مراسم و خدمات رسانی بیشتر و بهتر به زائران اعلام می‌دارد.

گفتنی است، از مجموع 1000 مسجد، حسینیه و تکیه فعال در سطح استان ایلام تعداد 307 کانون فعال با 24 هزار عضو در استان ایلام فعال هستند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول