اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» به صورت مجازی آغاز ‌شد

نخستین نشست از سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» با هدف معرفی جایگاه بانوان اسلام، با موضوع نقش بانوان صدراسلام تا پایان امامت امام حسن مجتبی (ع)، لحظاتی پیش به صورت مجازی آغاز شد.

سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» به صورت مجازی آغاز ‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین نشست از سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» با هدف معرفی جایگاه بانوان اسلام، با موضوع نقش بانوان صدراسلام تا پایان امامت امام حسن مجتبی (ع)، لحظاتی پیش به صورت مجازی آغاز شد.

براساس این گزارش، این همایش با توجه به لزوم آشنایی و معرفی بانوان بزرگ اسلام، سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» به منظور معرفی بانوان در تاریخ اسلام و تبیین جایگاه آن‌ها به عنوان الگویی برای بانوان امروز برگزار شده است که در نخستین نشست بانوان عاشورایی به بررسی نقش بانوان به عنوان اسوه حماسه و معرفت تا پایان امامت امام حسن مجتبی (ع) پرداخته می‌شود.

در این نشست، سبک و سیره و همچنین تاریخ زندگی بانوان صدر اسلام همچون حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) به عنوان بانوانی تأثیرگذار در ترویج فرهنگ اسلامی تبیین می‌شود.

علاوه بر این در نشست بانوان عاشورایی به معرفی و جایگاه بانوانی که شاید در بین مسلمانان کمتر شناخته شده باشند، همچون فاطمه بنت اسد، ام البنین، ام سلمه، همسر عمرو بن جموح، نسیبه، ام هانی، سوده همدانی، زرقا، اسماء بنت عمیس پرداخته خواهد شد.

 در نشست اول با موضوع بانوان صدر اسلام تا پایان دوره امامت امام حسن مجتبی (ع) اندیشمندانی از کشورهای مختلف عربی و اروپایی و همچنین کشورهای همسایه شرکت می‌کنند.

گفتنی است، این نشست به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و با همکاری مجمع دانشگاهیان عراق، بنیاد بین‌المللی اربعین و سازمان بسیج طلاب و روحانیون از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به صورت آنلاین از طریق آپارات و آدرس‌های live.alarbaeen.ir و heyatonline.ir/heyat/۴۰  پخش می‌شود.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول