اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: از تحقیق درباره منشأ کرونا استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اینکه سازمان جهانی بهداشت قرار است تحقیقاتی در خصوص منشأ کرونا انجام دهد توضیحاتی ارائه کرد.

چین: از تحقیق درباره منشأ کرونا استقبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام چین روز چهارشنبه درباره اینکه سازمان جهانی بهداشت قرار است تحقیقاتی درباره منشأ کرونا انجام دهد توضیحاتی ارائه کرد.

«ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سئوالی درباره اعزام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق در این خصوص گفت: «ردیابی منشأ ویروس یک کار پیچیده علمی است که باید توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی انجام شود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با نقل سخنانی از رئیس‌جمهور این کشور گفت پکن از انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص منشأ ویروس کرونا و روش‌های انتقال آن حمایت می‌کند.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی هفته پیش اعلام کرد قصد دارد گروهی از کارشناسان این سازمان را برای تحقیق درباره منشأ کرونا به چین اعزام کند.

او که در کنفرانس خبری در ژنو صحبت می‌کرد، افزود: «زمانی که همه چیز را از جمله منشأ ویروس را بدانیم بهتر می‌توانیم با آن مبارزه کنیم. ما همه آینده تیمی را به چین اعزام خواهیم کرد تا به بررسی این موضوع بپردازند.»

رئیس سازمان بهداشت جهانی ابراز امیدواری کرد که این اقدام به درک چگونگی شیوع این ویروس کمک کند و جهان را برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر بعدی آماده کند.

او همچنین درباره خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت گفت: «این یکی دیگر از مصادیق پیگیری یکجانبه‌نگری توسط آمریکا و خروج این کشور از معاهدات و سازمان‌ها است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «ما از آمریکا می‌خواهیم به مسئولیت‌ها و تعهدات بین‌المللی خودش عمل کرده و مسئولیت‌پذیری یک کشور بزرگ را از خودش نشان دهد.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول