اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دشمن به دنبال وارونه جلوه‌دادن امر به معروف و نهی از منکر است/موضوع حجاب را باید جدی گرفت

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دشمن در تلاش است تا امر به معروف و نهی از منکر و موضوع حجاب و عفاف را وارونه جلوه دهد که نگاه‌ها تغییر کند طوریکه معروف‌ها را منکر و منکرها را معروف دید.

دشمن به دنبال وارونه جلوه‌دادن امر به معروف و نهی از منکر است/موضوع حجاب را باید جدی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که با محوریت حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن وقتی کار می‌کند یکی از راه‌هایش برنامه‌ریزی در حوزه حجاب و عفاف است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: دشمن برای رسیدن به یک وضعیت خاص قدم به قدم جلو می‌رود که جلوگیری از آن مستلزم اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا امر به معروف و نهی از منکر معکوس شود و نگاه‌ها تغییر کند طوریکه معروف‌ها را منکر و منکرها را معروف دید که باید ما نگذاریم این موضوعات عمومیت پیدا کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: نوع رفتارها و دوگانگی‌هایی که پیش می‌آید، نشان دادن الگوهایی از صدا و سیما و یا شبکه‌های خانگی از خطاهایی است که الگوهای غلط به جامعه معرفی می‌شود.

وی در ادامه گفت: وقتی زن و یا مرد با حجاب کامل باشد، نگاه‌ها به وی مثبت خواهد شد و کسی با دید منفی آن را رصد نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: حجاب حائل بین محرم و نامحرم است که نگاه‌های نامحرمانه و شهوت‌آمیز را از بین خواهد برد چرا که تاکید اسلام بر پوشیدگی شخصیت مرد و زن است.

وی عنوان کرد: شاید برخی‌ها حجاب را قبول دارند اما در عمل مورد بی‌تفاوتی قرار می‌دهند و این همان تلاش دشمن برای عادی‌سازی چنین موضوعی است.

به گفته آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، اگر زنان صحبت‌های قرآن را بدانند، کلمه سرابیل، همان لباس‌های بدن‌نماست که در قیامت صورت‌های آنان را آتش می‌زند.

وی گفت: باید از این شرایط کرونایی استفاده کرد و در مسوولیت‌هایمان جدی‌تر باشیم و با تبیین مباحث مردم را قانع به رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین افزود: جنگ امروز بین مرزها، تمدنی است که آنها به این اعتقاد رسیده‌اند که تاب‌آوری آنها در حال شکستن است.

وی تصریح کرد: قدرت‌هایی که دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند امروز در تلاشند معروفات را در جامعه‌شان ترویج دهند و جلو برخی مسائل منکراتی را می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: حرکت کلی دنیا به سمت جامعه اسلامی است و کشورمان که ام‌القرای جهان اسلام است باید همت کنیم به مسوولیت‌ها توجه کنیم.

وی در ادامه افزود: دین زورکی نیست بلکه باید به درک و فهم رسید و این با مسائل فرهنگی امکان‌پذیر است و همین باید در اولویت اقدامات باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: باید موضوعات را جدی‌تر بگیریم و همه دست به دست هم بدهیم و در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منگر همت کنیم.

به گفته وی، برخی‌ها که به بهانه گرم‌بودن هوا لباس‌ها ناجور می‌پوشند، مدافعان سلامت در لباس‌هایی خدمت می‌کنند که تحمل ان در شرایط عادی بسیار سخت است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: تهدیدات دشمن جدی است، باید با منطق و عاقلانه برخورد کرد و مسوولان از خانواده خود شروع کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: لباس کردی به ماهوی لباس کروی پوشش کاملی است اما گاها این پوشش هم به نوعی دستخوش فرهنگ‌هایی قرار می‌گیرد که از پوشش کامل ان دور می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول