اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

توضیحات دانشگاه علامه طباطبایی درباره 2 خبر

در پی انتشار دو خبر «تخلف در دانشگاه علامه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان» و «افشای حمایت ضد انقلاب مشهور از اساتید ارتباطات دانشگاه علامه» روابط عمومی این دانشگاه توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات دانشگاه علامه طباطبایی درباره 2 خبر

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی انتشار دو خبر در این خبرگزاری با عناوین «تخلف در دانشگاه علامه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان» و «افشای حمایت ضد انقلاب مشهور از اساتید ارتباطات دانشگاه علامه» روابط عمومی این دانشگاه با ارائه توضیحاتی واکنش نشان داد.

متن توضیحات روابط عمومی دانشگاه علامه به این شرح است:

در روزهای شنبه چهاردهم و سه‌شنبه هفدهم تیرماه جاری خبرگزاری فارس برخلاف انتظار با دو عنوان «تخلف در دانشگاه علامه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان» و «افشای حمایت ضد انقلاب مشهور از اساتید ارتباطات دانشگاه علامه»، اطلاعات نادرست و اتهاماتی را متوجه فرآیندهای قانونی و علمی دانشگاه علامه طباطبایی و اعتبار و حیثیت نهاد علم و سرمایه‌های فرهنگی در حوزه ارتباطات نمود. دانشگاه براساس وظیفه خود در دفاع از کیان اخلاق، علم، قانون و حقوق بنیادین پیشگامان دانش و سرمایه‌های علمی و نهادهای آموزشی، اطلاعات ذیل را در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار می‌دهد:

1- استاد فقید دکتر کاظم معتمدنژاد که در خبر آن خبرگزاری با استناد سوگیرانه به چند سطر از خاطرات یک نویسنده، و اوان پیروزی انقلاب اسلامی، به اتهام ناروا، متهم شده، پدر علوم ارتباطات ایران و از سرمایه‌های نمادین و علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. او همواره در سویه انقلاب قرار داشت و به لحاظ علمی نیز در راه‌اندازی رشته‌های ارتباطات در کشور و نهایتاً تأسیس دانشکده علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی نقش نخست را ایفا کرد.

2- دانشگاه علوم ارتباطات این دانشگاه به لحاظ سنت علمی و آموزشی از سابقه 53 ساله در قالب مؤسسه عالی روزنامه‌نگاری و سپس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی برخوردار است. این دانشکده پس از پیروزی انقلاب تعطیل شد و پس از تشکیل دانشگاه علامه طباطبایی در سال 63 رشته‌های آن به یک گرایش و بعد یک رشته در دانشکده علوم اجتماعی تنزل یافت و پس از پیگیری‌ها و مطالعات علمی با محوریت مرحوم دکتر معتمدنژاد بود که بار دیگر رسماً در سال 1383 به دانشکده تبدیل شد و متأسفانه با پشت سر گذاشتن یک دوره وقفه 10 ساله، مقدمات تشکیل دانشکده ارتباطات از سال 1393 فراهم شد و در سال 1394 رسماً آغاز به کار کرد. امید است خلط مبحث و سواستفاده از نام گذشته دانشکده ارتباطات و استادان آن برای مخدوش کردن نام دانشکده کنونی تنها ناشی از یک بی‌اطلاعی تاریخی باشد.

3- خبر نخست این خبرگزاری پیرامون بازنشستگی آقای دکتر محمد مهدی فرقانی رئیس کنونی این دانشکده هم حاوی زنجیره‌ای از اطلاعات نادرست است. براساس مستندات پرونده، ایشان بازنشسته کیهان و یا هیچ مؤسسه دیگری نیستند و هیچگاه مسئولیت ریاست روابط عمومی و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهور را عهده‌دار نبوده‌اند و اشتغال ایشان در دانشگاه در شرایط کنونی نیز مغایر با هیچ یک از مقررات علمی و اداری نیست؛ زیرا از یک سو، ایشان در اواخر بهمن‌ماه به سن بازنشستگی رسیده‌اند که براساس رویه معمول دانشگاه به منظور عدم ایجاد اختلاف در فرایند آموزش، بازنشستگی اعضای هیأت علمی در پایان هر نیمسال انجام می‌شود، از سوی دیگر با توجه به اینکه پرونده درخواست ارتقای ایشان پیش از رسیدن به سن قانونی بازنشستگی در کمیته منتخب دانشکده به تصویب رسیده است، پیش از تعیین تکلیف این درخواست نمی‌توان حکم بازنشستگی صادر کرد. بنابراین، در خصوص بازنشستگی این عضو هیأت علمی، تمام موازین قانونی رعایت شده و اداهای مطرح شده مبنی بر وقوع تخلف در دانشگاه، خلاف واقع است.

4- انتظار می‌رود همه مدیران و دست‌اندرکاران رسانه‌ها که بسیاری از آنان دانش‌آموختگان و دانشجویان این دانشکده هستند، بیش و پیش از هر شخص و نهادی این دانشکده و دانشگاه را «خانه» خود دانسته و رعایت اصول اخلاقی، مسئولیت اجتماعی و احترام به اصل اعتبار منبع را سرلوحه کار حرفه‌ای خود قرار دهند.

5- دانشگاه بنا به وظیفه و مسئولیت خود و به منظور دفاع از حیثیت استادان و مدیران متعهد خویش، در صورت لزوم اقدامات قانونی و حقوقی لازم را انجام خواهند داد.

بی‌تردید، شکستن حرمت پیشکسوتان دیروز و معلمان امروز، شکستن حریم اخلاق و حرمت نهاد علم است.

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول