اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پروانه‌ فعالیت گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد/تهدید جان مردم با گودبرداری غیراصولی

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های ساخت و ساز باید پروانه اشتغال گودبرداری داشته باشند.گفت: پروانه‌ فعالیت در مورد گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد که به همین سبب باید برنامه‌های جدی در این زمینه طراحی و عملیاتی شود.

پروانه‌ فعالیت  گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد/تهدید جان مردم با گودبرداری غیراصولی

محمدرضا ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی گودبرداری در ساخت‌وسازها اظهار کرد: یکی از مشکلات در حوزه ساخت و ساز که به عنوان مسئله مهم و مورد توجه کارشناسان بوده گودبرداری، ایمن‌سازی و رفع خطرات در این زمینه است.

وی بیان کرد: حفظ جان و سلامت عوامل کارگاه‌ها، مجاوران و ساکنان موضوع اساسی و جدی در زمینه گودبرداری بوده که نیازمند اهتمام ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: مطابق مقررات ملی و ضوابط در این حوزه خوشبختانه ۷ مبحث در مورد طراحی گودها و ایمنی آنها مطرح شده که به‌منظور تحقق اهداف باید اقدامات جدی انجام شود.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: نظام‌مهندسی در این زمینه اقدامات ویژه‌ای در دستور کار داشته، در حالی که شرکت‌های ذیصلاح باید در این زمینه پروانه اشتغال داشته باشند.

وی عنوان کرد: پروانه‌ فعالیت در مورد گودبرداری در سطح استان مرکزی وجود ندارد که به همین سبب باید برنامه‌های جدی در این زمینه طراحی و عملیاتی شود.

ضیغمی ادامه داد: در استان مرکزی ساختمان‌هایی با مساحت‌ قابل توجه در حال احداث بوده و با توجه به لزوم ایجاد پارکینگ و گودبرداری باید در این راستا اقدامات جدی انجام شود.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان مرکزی اظهار کرد: ایمنی ساخت‌وساز و گودبرداری‌ها امری اساسی در سطح شهرها بوده که باید از طریق متخصصان پیگیری شود.

ضیغمی با اشاره به اینکه گودبرداری ایمن دغدغه اصلی مردم و مهندسان است، بیان کرد: ایمنی گودهای ساختمانی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد که تقاضا می‌شود پیش از بروز حوادث جبران‌ناپذیر جانی و مالی نسبت به این موضوع اهتمام صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول